کد خبر: ۱۷۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 23
این پیوند چند مدت پیش بر روی دو بانوی دارای اختلال و ناهنجاری چشمی در بیمارستان های پارس و خلیلی شیراز انجام شد
شفا آنلاین>سلامت>نخستین عمل جراحی پیوند شبکیه مصنوعی در ایران را پزشکان در شیراز بر روی 2 بیمار انجام دادند و بیماران بینایی خود را بازیافتند.

به گزارش شفا آنلاین،به همین مناسبت همایش رونمایی از این عمل، پنجشنبه در شیراز برگزار و اعلام شد این 2 نفر دچار کوری مطلق بودند که پیوند شبکیه مصنوعی(Artificial retina) با حدود 700 میلیون تومان هزینه برای آنان به صورت رایگان انجام شده است.

دکتر محسن فروردین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس تیم پیوند شبکیه مصنوعی اعلام کرد: این پیوند چند مدت پیش بر روی دو بانوی دارای اختلال و ناهنجاری چشمی در بیمارستان های پارس و خلیلی شیراز انجام شد.

وی ادامه داد: برای برقراری عدالت در حوزه سلامت همه آحاد جامعه و نیازمندان باید از این امکان بهره مند باشند.

همچنین دکتر علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از دست اندرکاران تولید علم در دانشگاه در این همایش گفت: کار بزرگی در عرصه تولید علم انجام شده است که موجب افتخار است، خدای ما خدای بینایی ها است و هر روز صحنه ای از خلقت بی بدیل خداوند را شاهدیم ، پیوند شبکیه نیز از همین مناظر بی بدیل است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت:پیوند شبکیه مصنوعی کار بزرگی است، بازگردادندن بینایی(Sight) به فردی نابینا کار کمی نیست.

هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این همایش گفت:‌پیوند شبکیه مصنوعی در شیراز یک اتفاق بزرگ علمی و نتیجه کار تیمی است ، شیراز از دیر باز قطب علوم پزشکی بوده است و انتظار هم همین است که در این عرصه شیراز حرف برای گفتن داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: