کد خبر: ۱۷۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 21
میزان شیوع سل در کشورمان 16 مسلول در هر 100 هزار نفر جمعیت است و این میزان بسیار پایین تر از میانگین جهانی است
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شیوع سل در کشور بسیار پایین تر از میانگین جهانی است، گفت: میزان شیوع سل در ایران ۱۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر است.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، در جلسه کمیته کشوری سل ضمن ارائه گزارشی از حضور خود و هیات همراه ایرانی در اولین «کنفرانس جهانی پایان دادن به بیماری سل در راستای اهداف توسعه هزاره» در روسیه گفت: این همایش با حضور 100 کشور و 70 وزیر بهداشت برگزار شد.

وی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که برای ریشه کنی و مبارزه با سل(Tuberculosis) نیاز به یک همت جهانی داریم. ایران نیز با توجه به همسایگانی مثل پاکستان و افغانستان که 270 مسلول در هر 100 هزار نفر جمعیت دارند بعنوان کشوری که باید حضور فعال در این همایش جهانی می داشت، در آن شرکت کرد.

رئیسی با اشاره به این که یکی از مهم ترین محورهای این همایش بحث تحقیقات جدید بود که باید به سمتی برود که درباره طول مدت درمان و داروهایی که به کارگیری می شود تجدید نظر شود، افزود: محور مهم دیگر این همایش وجود ارتباط بین سل و بیماری های NCD از جمله دیابت، فشار خون(blood pressure) ، بیماریهای قلبی و عروقی بود که نگرانی ها در مورد بیماری سل را بیشتر می کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: میزان شیوع سل در کشورمان 16 مسلول در هر 100 هزار نفر جمعیت است و این میزان بسیار پایین تر از میانگین جهانی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: