کد خبر: ۱۷۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
تورتیکولی یا کجی گردن گاهی اوقات بدون درمان، درمان می شود. با این حال، احتمال بازگشت وجود دارد. گردن کج می تواند موجب ناتوان کننده درد و مشکلاتی در انجام وظایف روزانه شود.

شفا آنلاین:کجی گردن یا تورتیکولی چیست؟ این عارضه، گردن دردناک پیچیده و کج است . بالای سر به طور کلی به سمت یک طرف می چرخد ​​در حالی که چانه به طرف دیگر می چرخد. این وضعیت می تواند مادرزادی باشد (در هنگام تولد) و یا به دست آید . همچنین می تواند منجر به آسیب به عضلات گردن و یا تامین خون شود.

به گزارش شفا آنلاین:تورتیکولی یا کجی گردن<Neck> گاهی اوقات بدون درمان، درمان می شود. با این حال، احتمال بازگشت وجود دارد. گردن کج می تواند موجب ناتوان کننده درد و مشکلاتی در انجام وظایف روزانه شود. خوشبختانه داروها و درمان ها می توانند درد و سفتی را از بین ببرند. جراحی همچنین می تواند شرایط را اصلاح کند . اگر زودتر شروع شود درمان بسیار موفق است. این به خصوص برای کودکان مناسب است.

علل

گردن کج می تواند به ارث برده شود. همچنین می تواند در رحم رشد کند . این ممکن است اتفاق بیفتد اگر سر نوزاد شما در موقعیت اشتباه باشد. همچنین می تواند به علت آسیب به عضلات و یا تامین خون به گردن باشد. هر کس می تواند گردن کج را پس از آسیب یک عضله یا سیستم عصبی، گسترش دهد. با این حال، اغلب اوقات علت ناشناخته است.

انواع تورتیکولیس

تورتیکولیس موقت

این نوع معمولا بعد از یک یا دو روز از بین می رود. این می تواند به دلیل:

تورم غدد لنفاوی
عفونت گوش
سرماخوردگی
هرآسیبی به سر و گردن شما که باعث تورم می شود
تورتیکولیس ثابت

تورتیکولیس ثابت نیز تورتیکولی حاد یا تورتیکولی دائمی نامیده می شود . این معمولا به علت مشکل ساختار عضلانی یا استخوانی است.

تورتیکولیس عضلانی

این نوع رایج ترین نوع تورتیکولی ثابت است. این نتیجه زخم یا عضلات تنگ در یک طرف گردن است.

سندرم (کلیپ- فل) Klippel-Feil

این یک شکل نادر، مادرزادی تورتیکولی است . این اتفاق زمانی رخ می دهد که استخوان ها در گردن کودک شما به شکل نادرست شکل می گیرد، به خصوص به دلیل اینکه دو مهره گردن با هم ترکیب شده اند . اطفال متولد شده با این وضعیت ممکن است دچار مشکل شنوایی و بینایی باشند.

دیستونی گردنی

این اختلال نادر گاهی اوقات به عنوان لرزهای مفصلی اشاره می شود . این باعث می شود عضلات گردن در اسپاسم قرار گیرند . اگر ديستوني گردن داشته باشيد، سر شما پیچیده يا سخت به یک طرف چرخش ميدهد . همچنین ممکن است به جلو یا عقب حرکت کند. دیستونی گردنی گاهی اوقات بدون درمان، خوب می شود، اما خطر عود آن وجود دارد.

دیستونی گردنی می تواند به هر کسی برسد . با این حال، این بیشتر در افراد مبتلا به تقریبا ۴۰ تا ۶۰ سالگی تشخیص داده می شود. همچنین بر زنان بیشتر از مردان تأثیر می گذارد.

علائم

علائم تورتیکولی می تواند به آرامی شروع شود. آنها ممکن است در طول زمان نیز بدتر شوند. شایع ترین نشانه ها عبارتند از:

ناتوانی در حرکت سر به طور طبیعی
درد گردن یا سفتی
سردرد
داشتن یک شانه بالاتر از شانه دیگر
تورم عضلات گردن
چرخش چانه به سمت یک طرف
چهره کودکان با تورتیکولی مادرزادی ممکن است مسطح و ناپایدار به نظر برسد . آنها همچنین ممکن است تاخیر در مهارت حرکتی یا مشکلات شنوایی و بینایی داشته باشند.

درمان تورتیکولیس

در حال حاضر هیچ راهی برای جلوگیری از تورتیکولی وجود ندارد . با این حال، درمان به سرعت می تواند آن را از بدتر شدن حفظ کند. شما می توانید با کشش عضلات گردن، شکل های مادرزادی گردن را بهبود ببخشید . اگر چند ماه بعد از تولد آغاز شد، می تواند بسیار موفق باشد . اگر این درمان ها و یا سایر روش ها کار نمی کنند، گاهی اوقات ممکن است جراحی مشکل را حل کند.
اگر شناخته شده باشد، پزشک شما می تواند با توجه به علت تورتیکولی آن را حل کند.

روشهای درمان تورتیکولیس عبارتند از:

اعمال حرارت
ماساژ
درمان فیزیوتراپی یا مراقبت از کایروپراکتیک
کشش
تمرینات کششی
پزشک شما ممکن است جراحی را توصیه کند، مانند:

مهر و موم غیرطبیعی فیوزینگ
طولانی شدن عضلات گردن
برش اعصاب یا عضلات
با استفاده از تحریک مغزی عمیق برای قطع سیگنال های عصبی (فقط در موارد شدید دیستونی سرویکس استفاده می شود)
داروها می توانند مفید باشند. آنها می توانند عبارتند از:

آرامبخش عضلانی
داروهای مورد استفاده برای درمان لثه های بیماری پارکینسون
تزریق سم بوتولینوم هر چند ماه یک بار تکرار می شود
داروهای ضد درد
عوارض تورتیکولیس

تورتیکولیس ناشی از یک آسیب یا بیماری جزئی به احتمال زیاد موقت و قابل درمان است . با این حال، شکل های مادرزادی و شدید تر گردن کج می تواند مشکلات سلامتی درازمدت را ایجاد کند. گردن کج می تواند عوارضی را ایجاد کند، از جمله:

تورم عضلات گردن
علائم عصبی از عصب فشرده
درد مزمن
مشکل انجام وظایف معمول
ناتوانی در رانندگی
مشکل برقراری ارتباط
انزوا
افسردگی
از بین بردن گردن کج در نوزادان و کودکان راحت تر است. اگر گردن کج قابل درمان نباشد، به دنبال یک گروه حمایتی باشید. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن، دلسوز و آموزنده هستند . پزشک یا بیمارستان محلی شما ممکن است بتواند اطلاعاتی در مورد گروه هایی که در منطقه شما ملاقات می کنند، به شما ارائه دهد. شما همچنین می توانید جامعه آنلاینت حمایتی را پیدا کنید . برقراری ارتباط با دیگران که دارای گردن و یا شرایط مشابه هستند می تواند به شما کمک کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار