کد خبر: ۱۷۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 21
محققان دانشگاه فني تگزاس و دانشگاه ايالتي يوتا در آمريکا در يک تحقيق روغن را در يک ماهي تابه داغ کردند و سپس چند قطره آب به آن افزودند
شفاآنلاین>سلامت> محققان هشدار دادند که تفت دادن مواد غذايي آبدار مانند انواع سبزي يا گوشت مرغ در روغن داغ باعث پراکنده شدن ذرات ميکروسکوپي روغن در هوا مي شود که در صورت استنشاق براي سلامتي مضر است.

به گزارش شفاآنلاین،  محققان دانشگاه فني تگزاس و دانشگاه ايالتي يوتا در آمريکا در يک تحقيق روغن را در يک ماهي تابه داغ کردند و سپس چند قطره آب به آن افزودند.آنها متوجه شدند که آب باعث انفجار چربي و انتشار قطرات ريز آن در هوا مي شود که اين قطرات قابل استنشاق و بالقوه براي سلامتي خطرناک (Dangerous) هستند.

به گفته محققان، گوشت مرغ و سبزيجات حاوي مقادير زياد آب هستند، از اين رو تفت دادن اين خوراکي ها به سبک و سياق يکي از روش هاي آشپزي چيني که در آن محتويات غذا براي مدت کوتاه در روغن داغ تفت مي خورد، مي تواند بدترين عامل پراکندگي قطرات روغن در هوا باشد.

جرمي مارستون استاديار دانشگاه فني تگزاس گفت: حتي يک قطره کوچک آب در تماس با روغن داغ قرار گيرد، ريزقطرات بسيار زيادي از روغن در هوا پخش مي شود.يافته هاي اين مطالعه (Study)در هفتادمين نشست سالايانه بخش ديناميک مايع انجمن فيزيک آمريکا در دنور در کلرادو ارائه شد.
برچسب ها: سلامت ، خطرناک ، مطالعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: