کد خبر: ۱۷۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 20
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر دشواری رقابت با شرکت های چند ملیتی، از پیش بینی صادرات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری دارو در سال جاری خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر دشواری رقابت با شرکت های چند ملیتی، از پیش بینی صادرات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری دارو در سال جاری خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر اکبر برندگی با اشاره به برابری و قیمت واحد دارو در نقاط مختلف کشور از استان ها و شهرستان های مرزی گرفته تا تهران، آن را یکی از نکات قابل افتخار کشور ارزیابی کرد و با تاکید بر ظرفیت بالای کشور در تولید، گفت: اگر گزارش های صادراتی سال های ۹۴ و ۹۵ را در حوزه های دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی را با یکدیگر مقایسه کنیم مشاهده می شود که کشور در این حوزه با رشد بیش از ۲۰ درصدی مواجه بوده که میزان صادرات دارو به ویژه در بخش بیوتکنولوژیکی به تنهایی بالغ بر ۳۵ درصد بوده است.

وی، ارزش مالی این میزان صادرات را بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار  آن هم برای سال ۹۶ قابل پیش بینی دانست و تصریح کرد: به رغم گفته های بالا اگر بازار هدف و رقبای خود را در بازار نشناسیم  نمی توانیم در حوزه صادرات حضور موثر و موفق داشته باشیم چرا که سهم گرفتن از شرکت های چند ملیتی که سال های سال است بازارهای مختلف را در دست دارند کار چندان ساده ای نیست.

برندگی اظهارداشت: همانطور که همه فعالان صنعت فراورده های دارویی می دانند  در سالهای اخیر برخی از بازارهای بالفعل صادراتی ما که پیشتر داروهای ما را به کشور های خود وارد می کردند ضوابط سختگیرانه ای، شبیه کشور خودمان تدوین کرده و دارو را به شرطی می پذیرد که در ابتدا در کشور مبدا مورد استفاده قرار گرفته باشد.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با تاکید بر ضرورت انجام مطالعات کلینیکی شرکت های دارویی در کشور مبدا یعنی ایران، خاطر نشان کرد: با داشتن این مطالعات شرکت های دارویی می توانند در صورت لزوم آنها را به سازمان های نظارتی کشورهای هدف ارائه نمایند.

برچسب ها: دلار ، سلامت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: