کد خبر: ۱۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 20
دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران شعبه استان کرمانشاه، از احداث کلینیک فیزیوتراپی در بیمارستان صحرایی ارتش در روزهای اول پس از وقوع زلزله خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران شعبه استان کرمانشاه، از احداث کلینیک فیزیوتراپی در بیمارستان صحرایی ارتش در روزهای اول پس از وقوع زلزله خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،حسن بالوی گفت: همکاران فیزیوتراپیست(Physiotherapist) در کنار کمک نقدی و غیر نقدی به هموطنان زلزله زده، با تشکیل «کمیته بحران انجمن فیزیوتراپی»، کلینیک فیزیوتراپی احداث کردند و با کمک فیزیوتراپیست های متخصص آسیب های اسکلتی و عضلانی و عصبی به درمان بیماران و توانخواهان از ساعات اولیه زلزله پرداختند.

وی افزود: پس از وقوع زلزله در غرب کشور سریعا یک شماره حساب از سوی انجمن فیزیوتراپی ایران اعلام شد و به موازات این کار با سازماندهی نیروهای بومی که به جغرافیا و زبان منطقه آشنا بودند، از نیروهای داوطلب سایر نقاط کشور نیز برای ارائه خدمات شبانه روزی دعوت به عمل آمد.

بالوی ادامه داد: متخصصین فیزیوتراپی مستقر در کلینیک فیزیوتراپی صحرایی با بهره گیری از علم ودانش روز فیزیوتراپی و استفاده از تجهیزات الکتروتراپی، تیپ، درای نیدل و تمرین درمانی به درمان و توانبخشی بیماران و مصدومین پرداختند.

وی افزود: روزانه بیش از ۵۰ جلسه خدمت فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی صحرایی ارائه شد که عمده بیماران از آسیب های بافت نرم مانند پیچ خوردگی مچ پا,کشیدگی عضلات و همچنین آسیب های عصبی از جمله فلج عصب صورت,قطع اعصاب محیطی اندام فوقانی و تحتانی و غیره رنج می بردند.

بالوی با بیان اینکه همه اعضای جامعه فیزیوتراپی کشور متحد و همدل در این امر شرکت داشتند، ادامه داد: همچنان همکاران ما جهت خدمت رسانی داوطلب می شوند و لیست افراد داوطلب و خیر نزد انجمن موجود است.

وی خاطر نشان کرد: انجمن فیزیوتراپی کرمانشاه ضمن ادامه خدمات رسانی آماده است با همکاری فیزیوتراپیست های سراسر کشور تا هر زمان که لازم باشد به خدمت رسانی به مردم استان کرمانشاه بپردازد.

بالوی یادآور شد: قرار است گزارشی از عملکرد شعبه استان کرمانشاه در اختیار سایر شعب قرار گیرد تا در سایر حوادث و بلایای طبیعی احتمالی با مدیریت و سازماندهی هر چه سریع تر منابع مالی و انسانی، خدمت رسانی استاندارد صورت گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: