کد خبر: ۱۷۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 18
شاید هدف آنان عرضه محصولات بی کیفیت و ارزان چینی است که با سلامت مردم بازی میکند
شفاآنلاین>سلامت> دوره های آموزشی پوست و زیبایی توسط جهاد دانشگاهی، برخی شرکتها و حتی وارد کنندگان لوازم تجهیزات و مواد ... در برپایی کلاس آموزش روشهای پزشکی و نوین زیبایی و جوانسازی پیامدهای ناگواری برای جامعه خواهد داشت.

به گزارش شفاآنلاین، شاید هدف آنان عرضه محصولات بی کیفیت و ارزان چینی است که با سلامت مردم بازی میکند!

تشریح جریان؛
بر اساس قانون و مصوبات وزارت بهداشت(Health) وسازمان نظام پزشکی، برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی پزشکی  فقط وظیفه دانشگاههای علوم پزشکی و انجمن های علمی کشور است؛ در غیر این صورت غیر مجاز است... .

متاسفانه در فضای مجازی تبلیغات وسیع و هجمه عظیمی برای ثبت نام پزشکان غیر متخصص و حتی افراد عادی جهت آموزش های سطحی غیر مجاز  و کوتاه مدت زیبایی و جوانسازی پوست و مو توسط شرکت های فروش تجهیزات پزشکی و افراد کم تجربه و غیر مجاز تحت عنوان مربی و استاد باهدف کسب درآمد وسود در حال برگزاری است که مقصود اصلی آن تلقین این نکته که ''من زیبا نیستم'' و القا تکنیکهای متنوع جهت جوانسازی و زیبایی چهره است.

این پزشکان (physicians)و افراد غیر متخصص، حتی آرایشگرها که دوره جدید دیده اند مستقیم و غیر مستقیم هموطنان را برای استفاده از شگردهای زیبا سازی چهره تشویق میکنند.

در این زمینه باوری های غلط در اجتماع رواج یافته و برخی مطبها و مراکزی مانند آرایشگاهها که مورد بازرسی قرار نمیگیرند محل ارائه این خدمات شده است.

ترویج و القا فرهنگ زیباسازی چهره و جوانسازی با روشهایی مانند رفع دائمی موهای زاید با لیزر...، تزریق بوتاکس برای رفع خطوط اخم و چروکها، نخ برای کشیدن صورت، تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک یا چاق کردن چهره، لیپوساکشن برای پیکرتراشی، کاشت مو و ابرو... با وجود اینکه در اغلب موارد افراد جوان هستند و نیازی ندارند، مهمترین هدف است... .

گروه هدف: افراد ۲۰تا ۵۰سال که در سودای جوانسازی و زیبایی بیشتر هستند مورد هدف قرار دارند.

افراد غیر متخصص حتی پرستاران در این دوره های کوتاه مدت و گران قیمت شرکت میکنند و در کمتر از یک هفته متخصص زیباسازی مردم میشوند، گواهی شرکت در دوره میگیرند و با آن به جرات اقدام و  عمل میکنند. برخی بصورت زیر زمینی و در آرایشگاهها مشغول هستند و برخی حضوری و در منزل به هموطنان رسیدگی میکنند و کسب درآمدهای کلان... .

بی شک عوارض این مداخلات غیر حرفه ای هر روز، بهانه شکایات مختلف در دادگاه جرائم پزشکی و کلانتری است... . تشخیص اینکه چه روشی برای چه فردی مناسب است بر اساس درسنامه های آموزش داده شده بر عهده متخصصین مربوطه است... .

 اما افسوس که بلای به سر آمده در اغلب موارد قابل جبران نیست و چهره دستکاری شده در هر مرتبه مداخله و دستکاری بیشتر، بدتر شده و طراوت و شادابی خود را از دست میدهد. دختر جوانی که در دهه دوم و سوم زندگی اغفال این روشها و تکنیکها میشود، دهه های بعدی زندگی خود چه بهانه ای برای حفظ جوانی و طراوت خواهد داشت.

به همین خاطر است که این روزها با چهره های عجیب و غریب مواجه میشویم؛ برخی گونه های برجسته دارند و بعضی ابروهای در حال پرواز، برخی انگار ماسک به چهره دارند و بعضی انگار زنبور لب هایشان را گزیده باشد... .
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، پزشکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: