کد خبر: ۱۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
از روزی که زلزله اتفاق افتاد به تمام تیم‌های محب معاونت مشاوره سازمان‌های بهزیستی استان‌های همجوار با محل حادثه شامل، تبریز، زنجان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، اعلام آماده‌باش کردیم

شفا آنلاین:معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:  مقرر کردیم برای کودکانی که در این مناطق هستند مهدکودک‌های سیار ایجاد شود و تعداد این مهدها نیز به نیاز هر منطقه بستگی دارد .همچنین قرار شد گروه‌هایی که به این مناطق اعزام می‌شوند لوازم مورد نیاز بازی‌درمانی، نقاشی،  لوازم بازی و...  را برای کودکان به همراه داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:مهدی میرمحمد صادقی درباره عملکرد معاونت امور روانشناختی بهزیستی گفت:  از روزی که زلزله اتفاق افتاد به تمام تیم‌های محب معاونت مشاوره سازمان‌های بهزیستی استان‌های همجوار با محل حادثه شامل، تبریز، زنجان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، اعلام آماده‌باش کردیم.

وی با اشاره به بازدید افراد تیم محب (مداخله و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی و حوادث اضطراری) استان‌های ایلام و کرمانشاه از مناطق زلزله‌زده ایلام،‌ اظهار کرد:‌ در این مناطق مردم صرفا وحشت‌زده بودند و تیم‌های محب شامل روانشناس، روانپزشک و مددکار اجتماعی به شهروندان ایلامی، خدمات حمایتی روانی و اجتماعی ارائه دادند.

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به گستردگی حادثه در استان کرمانشاه، افزود: در آن منطقه ستاد هماهنگی تشکیل دادیم و به همه استان‌ها دستور دادیم که تیم‌های محب خود را فعال کنند که خوشبختانه درخواست‌ها در این حوزه زیاد بود.

اعزام اولین تیم آفرود محب به مناطق زلزله‌زده

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر تیم محب کردستان با توجه به نزدیکی زبانی با مردم منطقه در منطقه ثلاث باباجانی وتیم محب استان‌ کرمانشاه و ایلام در سرپل ذهاب مستقر بوده و خدمات خود را ارائه می‌کنند. همچنین تیم‌های خوزستان وهمدان وارد عمل شده و تیم‌ها ی خراسان شمالی، خراسان حنوبی و لرستان در آماده باش به سر می‌برند.

این روانشناس به جلسه امروز صبح خود با انجمن روانشناسی بالینی ایران و گروه روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی اشاره و عنوان کرد:  دراین جلسه مقرر شد ۱۰۰ نفر در تهران توسط اساتید حاضر در این دو گروه تربیت شده و طی ۳ ماه برای ارائه خدمات حمایتی روانشناسی به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل نیاز شدید این مناطق هر هفته تیم‌ها تغییر کرده و تیم تازه‌نفسی به منطقه اعزام می‌شود، اظهار کرد: فردا  در اولین گام اجرای این طرح  تیم ۱۰ نفره کاملا تخصصی شامل تعدادی از اساتید روانشناسی همچون دکتر مسجدی مدیر گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و تعدادی از دانشجویان ممتاز و کارآمد این رشته به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

میرمحمد صادقی همچنین از اعزام تیم  ۵۰ نفره آفرود محب به مناطق صعب‌العبور برای ارائه خدمات روانشناسی خبر داد و گفت: تیم‌های ما در آنجا ارزیابی‌های لازم را انجام داده و به مدت سه ماه به صورت رایگان خدمات روانشناسی و اجتماعی را در قالب تیم‌های فوریتی ارائه می‌دهند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر استان کرمانشاه ۵۰ و استان ایلام تعدادی از روانشناسان این استان‌ها را به منطقه اعزام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: استان البرز نیز برای اعزام ۱۰۰ روانشناس اعلام آمادگی کرده این در حالی است که نیاز منطقه زیاد بوده اما ظرفیت لازم برای پذیرش افراد با توجه به گستردگی حادثه و کمبود جا،  وجود ندارد لذا ما ناچار شدیم  این افراد را گروه‌بندی کنیم.

این روانشناس تاکید کرد: نیاز ابتدایی مردم سلامت و نیازهای جسمی است و معمولا ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد که افراد برای مسائل روحی و روانی خود به کارشناسان مربوطه مراجعه کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: