کد خبر: ۱۷۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
بیشترین جراحی‌ها تروماها و در رفتگی‌ها و تصادفات هستند
شفاآنلاین>سلامت> رییس انجمن ارتوپدی ایران گفت: تعداد زیادی از همکاران ارتوپد با وجود بی‌مهری‌های فراوانی که طی سال‌های اخیر دیدند برای حضور در مناطق زلزله زده ثبت نام و برای اعزام به این مناطق درخواست دادند.

به گزارش شفاآنلاین، سید محمد رازی در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در این کنگره سالیانه، شاخه‌های استانی انجمن و همین‌طور انجمن‌های مستقل در ارتباط با انجمن ارتوپدی از جمله انجمن زانو، ستون فقرات، جراحی ارتوپدی اطفال(Children)، انجمن جراحی دست، جراحی هیپ و غیره حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این کنگره ۱۵ مهمان خارجی خواهیم داشت که ۲ نفر از آن‌ها ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

رازی درباره مطالبی که در این کنگره ارائه خواهد شد، بیان کرد: کلیه مطالب ارتوپدی در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر و به روز رسانی قرار خواهد گرفت و هدف، بالا بردن سطح اطلاعات همکاران ارتوپدی و تبادل نظر در رابطه با مسائل علمی به منظور ارائه خدمات علمی‌تر و صحیح‌تر است.

این متخصص جراحی ارتوپدی با بیان این‌که از شاخصه‌های کنگره امسال می‌توان به ریلایو سرجری اشاره کرد، گفت: فیلم تعداد زیادی عمل جراحی در این کنگره نشان داده خواهد شد. سخنرانان از قبل، جراحی‌هایی را که با کنگره مرتبط است ضبط کردند و فیلم ویرایش شده آن را برای پخش در کنگره نمایش خواهیم داد.

بیشترین جراحی‌های ارتوپدی در کشور

رییس انجمن ارتوپدی ایران در ادامه این نشست خبری درباره بیشترین جراحی‌های ارتوپدی در کشور بیان کرد: بیشترین جراحی‌ها تروماها و در رفتگی‌ها و تصادفات هستند. در تصادفات، اندام تحتانی، ساق و لگن صدمه می‌بینند. بعد از آن مفصل زانو به خاطر تحمل وزن و فعالیت‌های زیاد دچار مشکل می‌شود. در تصادفات و ورزش بیشترین صدمه به زانو می‌رسد.

کمک‌های انجمن ارتوپدی به مجروحین زلزله اخیر

وی در خصوص مشکلات پیش آمده برای مجروحین در زلزله اخیر گفت: این زمین لرزه باعث صدمات بسیاری به هموطنان شد. بسیاری از این صدمات قابل پیش بینی بود، اما مشاهده کردیم که پیش بینی لازم انجام نشده است.

رازی با بیان این‌که باید امکان ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در نقاط صعب العبور را داشته باشیم، اظهار کرد: با ایجاد این بیمارستان‌ها (hospitals)می‌توان امدادرسانی مناسب را در موقع مورد نیاز انجام داد.

رییس انجمن ارتوپدی گفت: این انجمن از همکاران ارتوپدی درخواست کرد که در زمینه کمک به زلزله زدگان به یاری ما بیایند. تعداد زیادی از همکاران ما با وجود بی‌مهری‌های فراوانی که طی سال‌های اخیر دیدند ثبت نام و برای اعزام به مناطق زلزله زده درخواست کردند. برای جلوگیری از هرج و مرج، این اعزام‌ها از طریق وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد. سازمان نظام پزشکی نیز جلسه‌ای گذاشت و از انجمن‌ها خواست که در این زمینه اقدام کنند. در حال حاضر ۹ نفر از همکاران ارتوپد به عنوان کمک رسان به منطقه اعزام شدند و در آن‌جا حضور دارند و تحت نظارت وزارت بهداشت در حال انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: امروز معاونت درمان وزات بهداشت اعلام کرد که همین تعداد کافی است و اگر کسی اضافه برود ممکن است در روند درمانی اختلال به وجود بیاید.

رازی با اشاره به انجام خدمات غیر پزشکی توسط انجمن ارتوپدی بیان کرد: همکاران ارتوپد حسابی را تشکیل دادند تا به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه کشور کمک شود.

گفتنی‌ست بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: