کد خبر: ۱۷۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
ساعت اپل در ابتدای عرضه تنها ابزار کمکی برای خریداران آیفون دانسته می شد که برای تبادل ایمیل، پیام و دریافت اعلان های گوشی قابل استفاده است، اما امروزه کارکردهای پزشکی نیز دارد.
شفا آنلاین>سلامت>ساعت اپل در ابتدای عرضه تنها ابزار کمکی برای خریداران آیفون دانسته می شد که برای تبادل ایمیل، پیام و دریافت اعلان های گوشی قابل استفاده است، اما امروزه کارکردهای پزشکی نیز دارد.

به گزارش شفا آنلاین،نصب حسگر ضربان قلب در این ساعت و برخی ابزار دیگر باعث شده تا بتوان از آن برای انجام برخی امور درمانی و تشخیص برخی مشکلات پزشکی نیز استفاده کرد.

از مدتی قبل از ساعت اپل برای شناسایی برخی بیماری های قلبی استفاده شده و محققان دانشگاه کالیفرنیا از این ساعت برای شناسایی برخی مشکلات دیگر مانند وقفه تنفسی در خواب و فشار خون با دقت ۸۲ و ۹۰ درصد استفاده کرده اند.

وقفه تنفسی در خواب یک اختلال است که باعث توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب می‌شود و تکرار آن باعث می شود شخص با احساس خفگی به دفعات مکرر از خواب بپرد.

بدین منظور از یک شبکه هوش مصنوعی موسوم به DeepHeart استفاده شده که قادر به تجزیه و تحلیل داده های دریافتی از قلب و دستگاه تنفسی است. شبکه یادشده از طریق یک برنامه خاص به نام Cardiogram داده های تحلیل شده را در اختیار کاربر قرار می دهد و وی را از بالابودن فشار خون یا مشکلات تنفسی در حین خواب مطلع می کند تا بیمار با مراجعه به پزشک برای درمان قطعی خود اقدام کند.

برچسب ها: فشارخون ، سلامت ، ساعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار