کد خبر: ۱۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
امروز از طرف مجلس شورای اسلامی چند کمیسیون برای مشاهده روند امداد و خدمات‌رسانی به بیماران و مردم آسیب‌دیده به منطقه اعزام شدند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: روزهای آینده حتما با دستگاه‌هایی که کوتاهی انجام داده‌اند، برخورد می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروز از طرف مجلس شورای اسلامی چند کمیسیون برای مشاهده روند امداد و خدمات‌رسانی به بیماران و مردم آسیب‌دیده به منطقه اعزام شدند.

نوبخت افزود: کمیسیون عمران و بهداشت و درمان که بنده و همکارانم هستیم به منطقه زلزله‌زده اعزام شد؛ طبق مشاهدات روند توجه به بیمارها خیلی خوب بود. ما در بیمارستان امام رضا(ع)، طالقانی، کرمانشاه و بیمارستان دالاهو به بالین بیماران رفتیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط با بیمارانی که باید مسائل و خدمات پزشکی و درمانی انجام می‌شد، افزود: در بیمارستان صحرایی(Field hospital) که در حال حاضر در آن حضور دارم، به دلیل احداث تازه آن انسجام وجود ندارد؛ انجام عملیات پزشکی تا به الآن موقعیت‌آمیز بود؛ تیم‌های پزشکی برای آرامش بیماران شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کردند و در آرامش خاصی کارها انجام شد.

نوبخت گفت:‌ مردم از توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آشامیدنی ناراضی بودند، توجهات پس از زلزله یکی از کارهای مهمی است که باید با سازماندهی دقیق صورت بگیرد و در این بخش نارسایی‌هایی وجود داشت. باید سازمان‌های هلال‌احمر(Red Crescent)، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران با همکاری یکدیگر تمهیداتی را در نظر بگیرند تا کوچک‌ترین نگرانی وجود نداشته باشد.

وی افزود: شاید توزیع اقلام غذایی مقداری عادلانه نبوده است و افراد اندکی ناراحت شده‌اند، ولی مصدومان در زمینه رسیدگی کادر درمانی، ابراز رضایت داشتند و ما هم که از نزدیک مشاهده کردیم وضعیت مطلوب بود.

نوبخت در ادامه گفت: ما حتماً فردا در مجلس با دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر  که کوتاهی انجام داده‌اند، برخورد می‌کنیم. در حال حاضر از تیم امداد و نجات کشور نیم ساعتی است کسی را نمی‌بینیم و در دیدار بعدی قرار است با رئیس جمهور جلسه‌ای داشته باشیم و این موضوع به اطلاع ایشان خواهد رسید.

وی با توجه به بازگشت زلزله‌زدگان به محل زندگی خود افزود: تمامی هزینه‌های رفت و برگشت صددرصد برعهده دولت می‌باشد و بیمار، نباید نگرانی هزینه داشته باشد.

نوبخت در پایان گفت: به بیمارستان‌های کشور اعلام کردیم حتی اگر حال بیمار بستری شده بهبود یافت، نیز برای ایجاد شرایط بهتر بیرونی، اندکی در بیمارستان بیشتر بماند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: