کد خبر: ۱۷۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
از هر 10 فرد مبتلا به دیابت، دستکم یک نفر انها به زخمی در نقطه ای از پای خود مبتلا می شود و یک چهارم آنها به قطع تمام و یا قسمتی از پای خود نیاز پیدا می کند
شفا آنلاین>سلامت>یک محقق انگلیسی دوربینی ابداع کرده است که با پیش بینی بروز زخم های پای دیابتی در چند روز یا چند هفته پیش از پیدایش آنها، به پیشگیری از قطع پای بیماران دیابتی کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاین، زخم های پای دیابتی مشکل بزرگی برای میلیون ها فرد مبتلا به دیابت(Diabetes) در سراسر جهان به شمار می رود؛ از هر 10 فرد مبتلا به دیابت، دستکم یک نفر انها به زخمی در نقطه ای از پای خود مبتلا می شود و یک چهارم آنها به قطع تمام و یا قسمتی از پای خود نیاز پیدا می کند.

اما این دوربین جدید که توسط 'راب سیمپسون' محقق آزمایشگاه ملی فیزیک در لندن ابداع شده است، می تواند این زخم های خطرناک را قبل از بروز آنها تشخیص دهد.

این دوربین که تقریبا به اندازه یک دوربین معمولی است، حسگرهای حرارتی دارد که 'نقاط داغ' را بر پا تشخیص می دهند. این نقاط نشان می دهند که ممکن است زخمی در عرض چند روز و یا چند هفته آینده بروز کند.

طریقه استفاده از این دوربین به این صورت است که پزشک آن را به سمت پای بیمار می گیرد.

سپس این دوربین در عرض چند ثانیه شماری تصویر از پا می گیرد و یک نقشه کامل گرما از تمام پا ایجاد می کند. این تصاویر سپس بر صفحه نمایش دوربین نمایان و روی یک رایانه آپلود می شوند.

نقاط داغ تر پا، تکه های قرمز یا زرد رنگ هستند و قسمت های خنک تر، آبی و سبز هستند.

پزشکان با تشخیص زودهنگام یک نقطه داغ می توانند درمان هایی را برای بیمار تجویز کنند که از بروز زخم پا پیشگیری می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: