کد خبر: ۱۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
آموزش پرستاری در ایران بیش از یک قرن قدمت دارد که در طول این سال ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. سیر تحولات در حوزه پرستاری در ده سال اخیر است که بسیار قابل توجه است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی کنگره واکاوی آموزش پرستاری گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که طی ۱۰سال گذشته برای آموزش پرستاری تدوین شده است، موافقان و مخالفانی دارد که دلایل آنها اغلب مبتنی بر سوءتعبیر است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حمید پیروی در افتتاحیه همایش واکاوی آموزش پرستاری، اظهارداشت: آموزش پرستاری در ایران بیش از یک قرن قدمت دارد که در طول این سال ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. سیر تحولات در حوزه پرستاری در ده سال اخیر است که بسیار قابل توجه است. 

وی افزود: تحولات عظیم در حوزه پرستاری در طی ده سال اخیر سبب شد که تمرکز این کنگره را به این موضوع اختصاص دهیم.

پیروی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی که در طی ۱۰ سال گذشته برای آموزش پرستاری(Nursing education) تدوین شده است، موافقان و مخالفانی دارد که دلایل موافقت یا مخالفت آنها اغلب مبتنی بر سوءتعبیر است زیرا هیچ برنامه‌ای به طور کامل مثبت و منفی نیست و هرکدام فواید و نواقصی دارد.

وی تصریح کرد: ما در این کنگره از صاحب‌نظران،موافقین و مخالفین برنامه‌های اخیر دعوت کرده ایم تا ضمن هم‌اندیشی اطلاعات موثق خودشان را به اشتراک بگذارند و نقاط ضعف این برنامه ها شناسایی و برطرف کنند.

دبیر علمی کنگره واکاوی آموزش پرستاری اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت اصلی دانشگاه پرستاری و مامایی آموزش است، تصمیم گرفته شد کنگره های این دانشکده که عر دو سال یکبار برگزار می‌شود بر اساس موضوع آموزش باشد. بر همین اساس عنوان کلی کنگره،  واکاوی آموزش پرستاری در نظر گرفته شد و هر بار با یک عنوان اختصاصی برگزار می‌شود که در کنگره امسال این عنوان به چالش‌ها و فرصت‌ها در تحولات ده سال اخیر اختصاص یافت.

پیروی ادامه داد:  اینکه نهادهای دولتی چگونه می‌توانند در آموزش پرستاری نقش داشته باشند را در این کنگره مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: اکنون تحصیلات در حوزه پرستاری به اندازه‌ای رسیده است که توانسته این شغل را در جایگاه مناسب تثبیت و تقویت کند. کارآمدی برنامه‌های آموزشی پرستاری و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی خواهیم کرد.

پیروی گفت: یکی از تحولات مهم در حوزه پرستاری، آیین‌نامه هیئت علمی بالینی بود که پس از اجرایی شدن  نقاط ضعف آن اشکار شد.

وی همچنین افزود: بیش از صدوهفتاد دانشکده  پرستاری و مامایی(Midwifery) در کشور داریم و باید نقش و برون داد آنها را مورد بررسی قرار داد.

پیروی گفت: نزدیک به هشتاد مقاله به دبیرخانه ارائه شد که از این تعداد حدود پنجاه مقاله به صورت پوستر درآمده و دوازده مقاله هم در طول این کنگره سه روزه به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

برچسب ها: مامایی ، پرستاری ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: