کد خبر: ۱۷۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
ام اس بیماری است که در سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی بروز می‌یابد و این مشکل در زنان شایع‌تر از مردان است همچنین نشانه ابتلا به این بیماری اختلال در سیستم حسی، حرکتی و تعادل است.

شفا آنلاین:یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به تاثیر 30 درصدی استرس در بروز بیماری ام اس <MS disease>گفت: گزگز، مورمور شدن، سرگیجه و عدم تعادل، تاری دید و اختلال در سیستم حسی، حرکتی از علائم ابتلا به بیماری ام اس است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر بتول دادخواه  درباره بیماری ام اس اظهار کرد: ام اس بیماری است که در سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی بروز می‌یابد و این مشکل در زنان شایع‌تر از مردان است همچنین نشانه ابتلا به این بیماری اختلال در سیستم حسی، حرکتی و تعادل است.

وی با بیان اینکه علائم ثابت ام اس باید حداقل ۲۴ ساعت وجود داشته باشد، افزود: تاری دید ازجمله دیگر نشانه‌های ام اس است که به طور تدریجی در ۱ الی ۲ هفته افزایش پیدا می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: در برخی از موارد علائم ام اس همچون گزگز، مورمور شدن، سرگیجه و عدم تعادل در دیگر بیماری‌ها مثل کم‌کاری تیروئید، بیماری‌های متابولیکی، کمبود مواد معدنی و ویتامین B 12، عفونت و ایدز نیز دیده می‌شود بنابراین این افراد باید حتما تحت آزمایش و بررسی پزشک قرار گیرند.

دادخواه با اشاره به اینکه تشخیص ام اس به وسیله ام آر آی مغز، نخاع و گردن انجام می‌شود، عنوان کرد: در بیماری ام اس در تصویر ام آر آی پلاکت‌هایی دیده می‌شود که ضایعات مدون و بیضی شکلی به صورت نقاط سفید نشان می‌دهد همچنین ضعف هر دو پا در این افراد نیز گاهی وجود دارد.

وی بیان کرد: هنوز علت دقیق ام اس مشخص نشده است اما چندین عامل همچون وراثت، ژنتیک، عوامل محیطی، برخی از ویروس‌ها، اضطراب، افسردگی و استرس در بروز این بیماری تاثیرگذار است. همچنین بر اساس تحقیقات انجام گرفته مشخص شده استرس در بروز بیماری ام اس تاثیر ۳۰ درصدی دارد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص درمان ام اس گفت: متاسفانه برای این بیماری درمان دقیق و قطعی وجود ندارد اما مصرف داروها در افرادی که مبتلا به نوع ام اس عود کننده هستند تا حدودی از پیشروی این بیماری جلوگیری می‌کند.طبنا

برچسب ها: استرس ، ام اس ، سیستم حسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: