کد خبر: ۱۷۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
حریرچی: نسبت به آمار جهانی، تعداد فوت بین راه این حادثه بسیار پائین است و این نشان از رسیدگی ها و تشخیص درست پزشکان و امدادرسانان کشورمان دارد
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، گفت: ۱۲۰ نفر پزشک و پرستار از تهران، ۵۰ نفر از اصفهان، ۵۵ نفر از استان های مجاور به کرمانشاه اعزام شده اند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی، اظهار داشت: از تعداد کل مصدومین رقم ۴۳۱۳ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، ۱۲۷۵ نفر بستری هستند که از این تعداد ۶۲۵ نفر بطور موقت مرخص شده اند، ۶۷۵ نفر اعزام بین بیمارستانی داشته ایم که از این میزان ۱۷۵ نفر به تهران و البرز، ۲۷ نفر به همدان اعزام شده اند و ۱۲۰ نفر هم آماده به اعزام هستند.

وی ادامه داد: نسبت به آمار جهانی، تعداد فوت بین راه این حادثه بسیار پائین است و این نشان از رسیدگی ها و تشخیص درست پزشکان و امدادرسانان کشورمان دارد.

حریرچی گفت: رسیدگی هایی که تا این لحظه صورت گرفته مثال زدنی و قابل تقدیر است اما کافی نیست، لازم بذکر است همکاریهای خوبی از سایر استانها دریافت کرده ایم، حدود ۱۲۰ نفر پزشک و پرستار از تهران، ۵۰ نفر از اصفهان، ۵۵ نفر از استانهای مجاور به کرمانشاه آمده اند و اعزام ۲۰ هلی کوپتر به محل حادثه داشتیم که توسط هلال احمر(Red Crescent) نیروی انتظامی و دولت و ارتش و سپاه انجام گرفت، حدود ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس به این شهر آمده، ۷۰ دستگاه آمبولانس معمولی هم از دیگر کمکهایی بوده که سایر استانها به کرمانشاه انجام داده اند.

وی افزود: در ساعات اولیه امروز ۶ بیمارستان صحرایی برای مصدومین برپا شده که در نوع خود مثال زدنی است.

حریرچی از تخریب بیمارستانی در شهرستان اسلام آباد خبر داد و افزود: این بیمارستان چند ماه قبل افتتاح شده بود که باید سازمانهای نظارتی و فنی مهندسی کشور همینطور مشاورین و پیمانکاران این پروژه پاسخگو باشند که چرا بیمارستانی که در دهه ۶۰ ساخته شده هنوز پابرجاست ولی ساختمان جدیدی که فقط چند ماه از افتتاح آن می گذرد ۴۰ درصد تخریب دارد و البته با مسببین این امر سر فرصت برخورد قانونی صورت می گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت، حفظ سلامت روانی مردم و حادثه دیدگان را در اولویت عنوان کرد و افزود: به این منظور حدود ۴۰ تیم متشکل از روانپزشکان و روانشناسان(Psychologists) با تجربه را به محل حادثه اعزام کرده ایم.

وی توصیه کرد: پخش تصاویر دلخراش حادثه، کمکی به التیام زخم داغدیدگان نمی کند، در ضمن از پخش شایعات هم پرهیز کنیم؛ بهتر است از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی مثبت استفاده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: