کد خبر: ۱۷۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
کارشناسان به تازگی دریافتند مصرف شکلات سبب بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی و جوان سازی آن‌ها می‌شود.
بسیاری از افراد بوتاکس و تزریق ژل را تنها راه رفع چین و چروک می‌دانند غافل از اینکه با راه‌های ساده وخوشمزه‌ای می‌توان این عارضه را رفع کرد.

کارشناسان به تازگی دریافتند مصرف شکلات سبب بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی و جوان سازی آن‌ها می‌شود.


در DNA هریک ازسلول‌های بدن، بخشی به نام تلومر وجود دارد که همزمان با افزایش سن طول آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود و به این ترتیب اثر‌های پیری بر پوست و اعضای بدن نمایان می‌شود.

شکلات حاوی فلاونوئید، انواع آنتی اکسیدان و نیز مواد ضد التهابی است و مصرف آن سبب تقویت تلومر‌ها و جلوگیری از تخریب آن‌ها می‌شود.

افزون بر شکلات، فلاونوئید‌ها در خوراکی هایی، چون کشمش و دانه انگور و نیز زغال اخته نیز وجود دارد و برای حفظ زیبایی و جوانی پوست مصرف آن‌ها در رژیم غذایی توصیه می‌شود.

شفا آنلاین:کارشناسان دانشگاه‌های تگزاس و شاندونگ چین این پژوهش مشترک را برروی بیش از ۳۰۰ هزار زن انجام داده و اثر شکلات بر زیبایی و جوانی پوست را تایید کرده‌اند.

محققان براین اساس درتلاش هستند تا نسل جدیدی از دارو‌ها و روش‌های درمانی را ایجاد کنند که سبب معکوس کردن فرآیند پیری سلول‌های بدن می‌شود و به این ترتیب فرد افزون بر زیبایی مبتلا به انواع بیماری‌های متناسب با پیری نمی‌شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند تمامی انواع و طعم‌های شکلات قابلیت جوان سازی سلول‌های بدن و پوست صورت را دارا است، اما برای حفظ سلامت، جلوگیری از ابتلا به دیابت، کرم خوردگی دندان‌ها و بروز آکنه، مصرف شکلات تلخ توصیه می‌شود.

نتیجه پژوهش در زمینه اثر مصرف شکلات با زیبایی پوست در مجله بی ام جی (BMJ Cell Biology) به چاپ رسیده است.Dailymai
برچسب ها: شکلات ، چین و چروک ، زیبایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار