کد خبر: ۱۷۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 13
سیدتقی نوربخش: تاکنون تنشی با این وزارتخانه نداشته ایم و در جهت اجرای راهبردهای ریاست جمهوری در بحث نظام تحول سلامت تعاملاتی با یکدیگر داریم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تا کنون تنشی با وزارت بهداشت نداشته ایم، گفت: با تخصیص درست منابع می توان سطح ارائه خدمات درمانی را ارتقاء داد.

به گزارش شفا آنلاین،سیدتقی نوربخش در مورد تعامل با وزارت بهداشت در خصوص بخش درمان، افزود: تاکنون تنشی با این وزارتخانه نداشته ایم و در جهت اجرای راهبردهای ریاست جمهوری در بحث نظام تحول سلامت تعاملاتی با یکدیگر داریم.

وی گفت: بخش درمان در طی این مدت به اولویت های اول دولت ارتقا پیدا کرد و هنگامی که صحبت از طرح تحول می شود، راه بحث ها و نقدهای کارشناسی باز است و این گونه بحث ها هیچ خللی در ادامه طرح وارد نمی کند بلکه در جهت تقویت راهبردی آن است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی(Social Security) با اشاره به اینکه بحث اصلی بر روی استفاده صحیح از منابع و امکانات موجود است، تصریح کرد: در بحث پزشکی و مصارف آن چالش جهانی مطرح است و حتی در کشورهای پیشرفته نیز تمامی این بحث ها مطرح می شود و آنها مرتبا در حال اصلاح طرح های سلامت هستند و برای اینکه از منابع و امکانات موجود بتوان در جهت ایجاد عدالت و استفاده بهینه از امکانات درمانی استفاده کرد، باید بتوان این گونه طرح ها را نیز ارتقا بخشید.

نوربخش افزود: علاوه در برنامه پنجم که محقق شد ، در برنامه ششم نیز راهکارهای مربوط به استفاده بهتر از منابع سلامت دیده شده است مانند نظام ارجاع(Referral system)، راهنمای بالینی، روش مراقبت پزشکان در بخش های مختلف و استفاده بهتر از امکانات دارویی و تشخیصی و ...  و چنانچه این برنامه ها مورد اتکا قرار گیرد، بهترین راهکار برای استفاده از منابعی است که در دولت اول و دوم دکتر روحانی تخصیص داده شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طبیعتا نوسانات اقتصادی در کشور باعث ایجاد تغییرات در این منابع می شود اما در سازمان بیمه سلامت که منابع آن دولتی است و هم در تامین اجتماعی، اگر روش های کنترلی که در قانون برنامه ششم تدبیر شده در بخش درمان استقرار پیدا کند می توان از طریق تخصیص منابع درست در جهت رضایتمندی بیشتر مردم و ارتقای سلامت اقدامات موثری انجام داد.

وی به طرح پزشک خانواده نیز که مدتی است متوقف شده اشاره کرد و گفت: این طرح نیز تکلیف برنامه ششم است که باید اجرایی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: