کد خبر: ۱۷۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 13
زمان ترمیم زخم در بیماران دیابتی بسیار مهم و ارزشمند است چرا که تأخیر در درمان می‌تواند به عفونی شدن زخم و در نهایت قطع عضو منجر شود
شفاآنلاین>سلامت> دیابت بیماری خطرناکی است که آرام و بی‌سرو صدا ارگان‌های حیاتی بدن را تخریب می‌کند و توان بازسازی آسیب‌ها را از بدن می‌گیرد. از این رو، یک زخم پای ساده و کوچک می‌تواند در بیماران دیابتی منجر به یک فاجعه جبران‌ناپذیر شود. در این میان کم نیستند بیماران دیابتی که پای خود را به‌دلیل عفونت ناشی از زخم از دست داده‌اند.

به گزارش شفآآنلاین، دکتر فریده دهقان منشادی در آستانه پنجمین همایش تازه‌های الکتروتراپی می‌گوید: زمان ترمیم زخم در بیماران (patients)دیابتی بسیار مهم و ارزشمند است چرا که تأخیر در درمان می‌تواند به عفونی شدن زخم و در نهایت قطع عضو منجر شود.

دبیر این همایش تأکید می‌کند: برای ترمیم زخم‌های دیابتی، زخم‌های بستر و حتی زخم‌هایی که پس از قطع اندام در دیابتی‌ها ایجاد می‌شود، باید شرایطی را فراهم کرد که خونرسانی به سلول‌های اطراف زخم افزایش یابد. این خون‌رسانی روند ترمیم سلول‌های آسیب دیده را سرعت می‌بخشد.

خوشبختانه امروزه با روش‌های متعددی مانند بهره‌گیری از لیزر کم‌توان و پرتوان، تحریکات الکتریکی و حتی با ماساژ دست می‌توان روند ترمیم این دسته از زخم‌ها را سرعت بخشید. هنگام ماساژ گردش خون در منطقه زخم بهتر شده و خونرسانی بدرستی صورت می‌گیرد. وی در ادامه می‌افزاید: اگر درمان‌ها(Treatments) و پانسمان‌های موجود در بازار با درمان‌های الکتروتراپی همراه شود قطعاً بیمار نتیجه مناسبی خواهد گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: