کد خبر: ۱۷۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 12
یکی از اهداف مهم برگزاری این کمپین اطلاع‌رسانی عمومی جامعه درخصوص آشنایی با نحوه خرید کالاهای اصیل و سالم بوده است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نصب برچسب اصالت و سلامت کالا بر روی تمام کالاهای سلامت محور وارداتی الزامی است، گفت: مردم در صورت مشاهده کالاهای قاچاق(Smuggling) با تماس با شماره ۱۴۹۰ موضوع را به کارشناسان سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.

به گزارش شفا آنلاین،منان حاجی‌محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری «فرهنگ‌سازی در راستای کالاهای اصیل و سالم» با اشاره به برگزاری کمپین کالاهای اصیل اظهارداشت: یکی از اهداف مهم برگزاری این کمپین اطلاع‌رسانی عمومی جامعه درخصوص آشنایی با نحوه خرید کالاهای اصیل و سالم بوده است.

وی افزود: مخاطبان این کمپین به 2 گروه عموم و گروه‌های تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند به طوریکه زمانی که این افراد بخواهند کالاهای سلامت محور را تهیه کنند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهند.

حاجی محمودی ادامه داد: دارو و مواد غذایی، مکمل‌ها، ملزومات پزشکی و شیرخشک ازجمله کالاهای سلامت محور محسوب می‌شوند که شیرخشک، مکمل و داروها توسط داروخانه‌ها ارائه می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جامعه تخصصی خریدار کالاهای سلامت محور گفت: جامعه تخصصی شامل کسانی هستند که باید کالاهای سلامت محور را تهیه و در اختیار عمومی جامعه قرار دهند لذا آشنایی و آموزش این افراد در راستای نحوه خرید کالاهای اصیل بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشاهده می‌کنیم که در سطح داروخانه‌ها برخی از اقلام به صورت قاچاق به دست مردم می‌رسند که با نظارت و آگاهی‌بخشی عمومی می‌توان از این موضوع جلوگیری به عمل آورد.

وی درخصوص آموزش‌های عمومی در زمینه شناخت برچسب اصالت و سلامت کالا توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی با دعوت از هنرمندان و تولید محتواهای آموزشی به صورت انیمیشن، اینفوگرافیک و پوسترها اقدامات خوبی را در زمینه آگاهی بخشی عمومی انجام داده است همچنین برای آموزش محتوای تخصصی نیز در سطح نمایشگاه‌های مختلف غرفه‌هایی تحت عنوان اصیل بخریم برگزار شد.

حاجی‌محمودی تصریح کرد: مخاطبان تخصصی که به نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کردند اطلاعات تخصصی در خصوص نحوه خرید کالاهای اصیل نداشتند و اطلاعات آنها کمتر از 50 درصد بوده است.

وی در تعریف کالای قاچاق توضیح داد: کالای قاچاق کالایی است که از مبادی قانونی وارد کشور نشده است و این کالاها اصولاً تقلبی بوده و به صورت زیرپله‌ای ساخته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حاجی‌محمودی گفت: مردم جامعه باید به سلامتی خود اهمیت دهند و با آگاهی‌ یافتن لازم در زمینه برچسب اصالت و سلامت کالا و همچنین نحوه استفاده از این برچسب از خرید کالاهای قاچاق پرهیز کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: احتمال تقلب و قاچاق در تمام برندهای موجود در بازار وجود دارد اما در کالاهایی که گران‌تر هستند و برای فرد متقلب سود بیشتری دارند این موضوع به وفور مشاهده می‌شود لذا از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده کالاهای سلامت محور تقلبی یا قاچاق با تماس با شماره 1490 اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار کارشناسان سازمان غذا و دارو قرار دهند.


برچسب ها: سلامت ، قاچاق ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: