کد خبر: ۱۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 12
بر اساس این مصوبه تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور است اما بهزیستی برای این مراکز مجوز صادر می کند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از صدور مجوز مراکز مشاوره و روان‌شناسی توسط این سازمان بر اساس مصوبه دایره حقوقی ریاست جمهوری در سال 94 خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور است اما بهزیستی برای این مراکز مجوز صادر می کند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر فرید براتی سده با اشاره به احکام دائمی برنامه ششم توسعه افزود: در ماده 57 این برنامه گفته شده سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و گفته شده مجوز مراکز مشاوره و روان شناختی نیز توسط این سازمان صادر می شود. این مصوبه در بخش احکام دائمی ذکر شده و قابل تغییر نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه مجوز تمام مراکز مشاوره(Consultation) توسط بهزیستی صادر می شود تصریح کرد: بنابراین دستگاه‌های دیگر اعم از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در زمینه صدور مجوز مسئولیتی ندارند و تعدادی از دستگاه‌هایی هم که مرکز مشاوره دارند برای تبدیل مجوزهایشان مراجعه کرده‌اند. با این وجود این مسئولیت تنها در حوزه صدور مجوز مراکز است و به لحاظ صلاحیت‌های تخصصی بهزیستی تصمیم گیرنده نیست.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد(Addiction) سازمان بهزیستی کشور در پایان اظهار کرد: معتقدیم این قانون و این مصوبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، نسبت به مجوز مراکز مشاوره  تعیین تکلیف کرده است و بر این اساس همه دستگاه‌ها باید نسبت به تبدیل مجوزشان اقدام کنند و از این پس نیز بهزیستی مجوزهای لازم  را ارائه خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: