کد خبر: ۱۷۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 09
برای اینکه جامعه‌ای به دور از آسیب‌ داشته باشیم، باید در تمام سطوح کشور ضمن ارائه آموزش، اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم بر اساس آن اقدامات بگوییم کشورمان امن است
شفاآنلاین>سلامت> عضو بورد سلامت در بلایای وزرات بهداشت برخی از اصول پدافند غیرعامل برای خانواده‌ها در زمان بروز بحران را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر غلامرضا معصومی  با بیان اینکه برای تامین سلامت نیازمند امنیت هستیم، گفت: برای اینکه جامعه‌ای به دور از آسیب‌ داشته باشیم، باید در تمام سطوح کشور ضمن ارائه آموزش، اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم بر اساس آن اقدامات بگوییم کشورمان امن است.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که تمام ارکان یک کشور انجام می‌دهند تا از وقوع یک جنگ یا تهدید جلوگیری کنند و یا در صورت بروز حادثه، اثرات مخرب ناشی از آن را کاهش (Decrease)دهند را پدافند غیرعامل می‌گویند، افزود: بنابراین  تمام مردم یک جامعه باید ضمن یادگیری اصول اولیه پدافند غیرعامل، در راه‌اندازی آن در تمام شئونات یک کشور مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال هر کس برای ایمنی خود و خانواده‌اش باید امن‌ترین مکان قابل تغییر را فراهم کند. همچنین آماده‌سازی جعبه کمک‌های اولیه، چراغ‌قوه و باطری اضافه، ماسک‌های سخت و ماسک‌های ضد گرد و غبار از دیگر اقدامات در راستای پدافند غیرعامل و حفظ سلامت در حوادث انفجاری، شیمیایی، زیستی و هسته‌ای است.

معصومی با بیان اینکه بر اساس اصول پدافند غیرعامل، هر خانواده‌ای باید یک برنامه اورژانس برای خود داشته باشد، ادامه داد: یعنی اعضای خانواده باید بدانند در حوادث چگونه با تیم امدادی و با یکدیگر ارتباط(Relationship) برقرار کنند. همچنین خانواده‌ها باید مسیرهای خروجی خانه و آپارتمان را مشخص کنند، برای در و پنجره‌ها درز گیر نصب کرده و  نحوه بکارگیری کمک‌های اولیه را بیاموزند. همچنین در صورت رخداد یک حادثه برای حفظ سلامتی خود سریعا محل را ترک و در مکانی ایمن قرار گیرند.
برچسب ها: کاهش ، سلامت ، ارتباط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: