کد خبر: ۱۷۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 09
او نه تنها توانست با تغییر رژیم غذایی مشکلات التهاب مزمن را از بین ببرد بلکه توانست 20 پوند وزن و 13و یک چهارم اینچ کاهش سایز داشته باشد. داستان او از این قرار است.
شفا آنلاین:او نه تنها توانست با تغییر رژیم غذایی مشکلات التهاب مزمن <Chronic inflammation>را از بین ببرد بلکه توانست 20 پوند وزن و 13و یک چهارم اینچ کاهش سایز داشته باشد. داستان او از این قرار است...
من از التهاب مزمن رنج می بردم تا این که رژیم غذایی ام  را تغییر دادم

به گزارش شفا آنلاین:مشکلات ناشی از التهاب مزمن که تامی فایفر Tammy Pfeiffer  قبلا داشت:

    - درد دائمی مفاصل و گردن
    - درد عضلانی
    - حس پف کردگی
    - تاری دید
    - خستگی ( و خستگی ذهنی )
    - سرفه روزانه
    - نفخ مداوم
    - و برطرف کردن مشکلات ناشی از التهاب مزمن

خود درمانی التهاب مزمن با تغییر در رژیم غذایی!

او نه تنها توانست با تغییر رژیم غذایی تمام این مشکلات را از بین ببرد بلکه توانست 20 پوند وزن و 13و یک چهارم اینچ کاهش سایز داشته باشد. داستان او از این قرار است.

به نقطه ای رسیده بودم که دیگر احساس خوبی نداشتم و می دانستم که باید کاری انجام دهم. فشار خونم 5 سال بود که روی مرز قرار داشت، 20 پوند به وزنم اضافه شده بود، دستهایم آرتریت داشت و احساس خستگی می کردم. همچنین با آلرژی و آبریزش بینی مشکل داشتم. مدام در حال سرفه و تمیز کردن گلویم بودم که بسیار برایم خجالت آور بود. آب میوه های پاکسازی کننده بدن juice cleanse را امتحان کردم و متوجه شدم که لبنیات می تواند عامل ایجاد کننده حساسیت من باشد بنابراین شروع به حذف آن ها کردم. کار بسیار سختی بود چون من واقعا عاشق بستنی بودم. زمانی که در مورد یک مطالعه درباره درمان کلی بدن شنیدم درست وقتش بود چون به دنبال کمکی برای بازگشت سلامتی ام بودم ولی به کمک نیاز داشتم.

برای دو هفته اول من و شوهرم میوه ها و سبزیجات با کیفیت بالا می خوردیم و ایده های خلاقانه زیادی برای آشپزی هایم داشتم. من یک باغبانم و بنابراین سبزیجات زیاد و متنوعی در دسترسم بود. از این که آزادانه می توانستم تصمیم بگیرم انتخاب کنم و غذای دلخواهم را بپزم واقعا خوشحال بودم نیازی نیست که در زمانی خاص غذایی خاص را بخورید و گزینه هایی که با میوه ها و سبزیجات پیش رو دارید تقریبا بی نهایت است. در همین دو هفته بود که متوجه شدم حالم چقدر بهتر شده.

یک بار که با دوستم در حال صرف شام بودیم اتفاقی نگاهی به دستم انداختم و دیدم دیگر متورم نیست. آرتریت من به نقطه ای رسیده بودکه دستانم مدام خارش داشتند و گاهی مجبور می شدم از سر کار به خانه برگردم تا کمپرس سرد روی دستانم بگذارم. ولی در کمتر از 3 هفته دستانم دردی نداشتند و به نظر کوچک تر می رسیدند.

یکی دیگر از لحظات شگفت انگیزی که تجربه کردم زمانی اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذاییمان بود. من مصرف تخم مرغ را فراموش کرده بودم و از اضافه کردن آن به غذاهایم بسیار هیجان زده شدم. ولی روز اول احساس خستگی زیادی داشتم. روز دوم حتی خستگی ام بیشتر شد و روز سوم از شدت خستگی روی پا نبودم به همین دلیل تخم مرغ را کلا از رژیم غذایی ام حذف کردم و دیگر دلم برایش تنگ نشد.

همین تجربه را با شکر هم داشتم. چهار روز شکلات تلخ مصرف کردم و روز بعد درد آرتریت من برگشت و مجبور شدم دوباره کمپرس سرد رویش بگذارم. برایم باور کردنی نبود، تقریبا یادم رفته بود که دردش چه حسی دارد چون یک ماه بود که دردی نداشتم. به این شک کردم که مقصر ممکن است شکر باشد و بعد از چک کردن مواد تشکیل دهنده شکلاتی که خریده بودم مشاهده کردم که مقداری شکر ارگانیک در آن استفاده شده. مطمئن بودم که شکر التهاب من را برگردانده بود. دلم نمی خواست به هیچ عنوان این احساس درد را در دستانم داشته باشم بنابراین حذف شکر برایم سخت نبود چون حس خوبش را قبلا درک کرده بودم. در دو ماهی که گذشت:

    - 20 پوند وزن کم کردم
    - دیگر احساس نفخ نداشتم
    - شکمم صاف شده بود
    - فشار خونم به حالت عادی برگشته بود

و فکر می کنم که تمرینات *چی گونگ qigong هم در این بهبود نقش داشتند. همچنین از تمرینات یوگا برای بازسازی بدنم استفاده کردم که نقش بزرگی در برنامه بهبود من ایفا کرد.

*چی کونگ qigong:(به چینی: 氣功) که به نام های کی کونگ و چی گونگ نیز شناخته می‌شود که در کلام به معنای «ترویج انرژی زندگی» است تمرینی برای ترتیب حرکت، تنفس و آگاهی است که جهت تمرین، بهبود حال و مدیتیشن استفاده می‌شود. از آنچه با صبغه فلسفه، درمان و هنرهای رزمی چین دیده می‌شود، چی کونگ را می‌توان روشی سنتی برای تهذیب و ترویج چی که همان انرژی حیات است دانست.چی کونگ با تلفظ (chee goong) به معنی کونگ فوی در گردش انرژی درونی است. چی کونگ که برخی آن را «نای کونگ» [کونگ فوی درونی] نیز می نامند، تمریناتی است با هزاران سال قدمت که توسط مردم چین برای حفظ و افزایش سلامت جسمی و روانی و نیز به دست آوردن قدرت بیشتر در هنرهای رزمی، انجام می شود.



انرژی بیشتری دارم و در مورد خودم احساس بسیار خوبی دارم. حتی تمام ویتامین هایم را کنار گذاشتم، دیگر نیازی به آن ها نداشتم چون به جای مصرف نان و شیرینی جات خوراکی های درستی را جایگزین کرده بودم. آلرژی من از بین رفت و برای دور نگه داشتنش هر روز صبح یک لیوان آب داغ با لیمو و یک قاشق چایخوری عسل می خورم. من متقاعد شده ام که غذا می تواند ما را درمان کند. و سلامت قدیمم را باز پس گرفتم.


نکات طلایی تامی برای کاهش التهاب

نگران این نباشید که بدون برنج و سایر کربوهیدرات ها احساس سیری نخواهید کرد. اگر خوراکی های مغذی بخورید که بدنتان را تغذیه کند، احساس سیری خواهید کرد.آووکادو برای سیر شدن عالی است و به جای خوردن چیپس سیب زمینی می توانید چیپس بادنجان یا کدو سبز با سس*گواکاموله Guacamole تهیه کنید. میان وعده دیگری که می توانید استفاده کنید کرفس به همراه هوموس است. اگر سوشی می خورید بهتر است از رول های باریک آن بدون برنج استفاده کنید. انتخاب های این چنینی راهی سالم تر برای سیری شماست بدون این که یک ساعت یا دو ساعت بعد از آن احساس گرسنگی داشته باشید.

بخش مهم دیگر توصیه من حمایت اجتماعی است. تشویقی که از طرف دختر، شوهر و دوستانم دریافت می کردم ارزشمند بود و همیشه الهام بخش من برای ادامه این مسیر بودند.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: