کد خبر: ۱۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
دیوار چین یکی از بی نظیرترین سازه های دست بشر است که به عنوان سنبل کشور پهناور چین شناخته می شود و هر ساله توسط سیل عظیمی از گردشگران تورمسافرتی و تور طبیعت گردی مورد بازدید قرار می گیرد.
شفا آنلاین>اجتماعی>دیوار چین یکی از بی نظیرترین سازه های دست بشر است که به عنوان سنبل کشور پهناور چین شناخته می شود و هر ساله توسط سیل عظیمی از گردشگران تورمسافرتی و تور طبیعت گردی مورد بازدید قرار می گیرد.


به گزارش شفا آنلاین،دور از امکان است انسانی روی کره ی زمین زندگی کند و از وجود دیوار بزرگ چین آگاهی نداشته باشد؛ این سازه شگفت انگیز و دست ساز انسان، که عنوان طولانی ترین دیوار در جهان را به یدک می کشد، برای قرن ها نماد و سمبل چین بوده است. ولی حقیقت های زیادی همچنان وجود دارند که ممکن است در مورد آنها هیچ اطلاعی نداشته باشید.

1- درباره دیوار چین بدانید که مردم معمولا فکر می کنند که طول دیوار بزرگ چین حدود 3900 مایل (6276.442 کیلومتر) باشد اما حقیقت این است که طول کلی این دیوار 5500 مایل (8851.392 کیلومتر) است. هرچند 3900 مایل نیز عدد بسیار بزرگی است اما شما باید طول خندق ها و موانعی را که بخشی از پیچیدگی این دیوار هستند را هم به طول آن اضافه کنید.

2- یکی از حقایق دیوار چین این هست که ساخت دیوار بزرگ چین حدود 2000 سال به طول کشیده است. اولین بخش این دیوار در قرن 8 قبل از میلاد ساخته شده است.

3- افسانه ها اینگونه می گویند که مخلوط سیمان استفاده شده برای یکپارچه کردن ساختمان این دیوار از استخوان های انسان ها بوده، اما این موضوع واقعیت ندارد. مصالح ساختمانی از مواد متنوعی که در آن زمان در دسترس بوده تشکیل شده اند که از آن جمله می توان به خاک فشرده، سنگ، چوب، آجر و سفال را نام برد.

4- در حالیکه قسمت اعظم این دیوار به حال خود رها شده اند، قسمت هایی هم مرمت و بازسازی شده و به خوبی و اصولی تحت مراقبت قرار دارند. در سال 1970 حتی آن قسمت هایی از دیوار که ظاهری خوب داشتند هم، سوراخ سوراخ بودند .چرا که مردم تکه سنگ یا آجری از دیوار را برداشته و آن را در ساخت خانه های به کار می بردند.

5- یکی از افسانه های پرطرفدار اینگونه بازگو می کند که دیوار بزرگ چین را از که ماه می توان مشاهده کرد، چرا که می تواند درست مثل مشاهده یک تار موی انسان از فاصله ی دو مایلی باشد. ولی باید گفت این افسانه حقیقت ندارد!

6- همچنین شایان ذکر است که این دیوار زمین برگزاری چندین رقابت ورزشی هم بوده است. به عنوان مثال در سال 1987، یک شهروند بریتانیایی به نام ویلیام لیندسی به تنهایی مسافتی بیش از 1500 مایل را بر روی این دیوار دوید و رکوردی از خودش برجای گذاشت.

7- بلندترین و رفیع ترین مکان دیوار بزرگ چین بر روی کوه هیتا نزدیک پکن واقع شده است (بالغ بر 5000 فوت بالاتر از سطح دریا).تخمین زده شده است.

8- این دیوار عنوان «طولانی ترین ساختمان سیمانی» دنیا را به خود اختصاص داده و آنگونه که گفته می شود صدها هزار نفر در طول ساخت آن جان خود را از دست داده اند. طبق گفته ها برخی از این افراد حتی در فونداسیون این دیوار دفن شده اند.

9- برخی از کارگزاران صنعت گردشگری، تورهایی برای بازدید از این جاذبه در طول شب برگزار می کنند که در آنها دیوار به زیبایی با چراغ هایی تزئین شده و همین نورپردازی به آن ظاهری خاص و بسیار زیباتر در هنگام شب را داده است.

10- به خاطر بزرگی بیش از اندازه ی این دیوار، نگهداری از آن هم به مراتب ،بسیار سخت است. امروز دو نهاد اصلی مراقبت از آن را عهده دار هستند که یکی از آنها جامعه دیوار بزرگ چین و دیگری دوستان بین المللی دیوار بزرگ هستند.
برچسب ها: دیوار ، چین ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: