کد خبر: ۱۷۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
فرض کنید که صبح یک روز کاری بیدار می‌شوید و احساس می‌کنید که حال‌تان خوش نیست. شاید مشکل شما در درجه اول عطسه‌های شدید باشد و شاید هم سردرد شدید.
شفا آنلاین:معمولا عادت دارید با وجود علائم سرماخوردگی <a cold>باز هم به سر کار بروید؟ چنانچه سرماخوردگی شما با این علائم خود را نشان می دهند رفتن به سر کار را فراموش کنید.

علائم سرماخوردگی

به گزارش شفا آنلاین:فرض کنید که صبح یک روز کاری بیدار می‌شوید و احساس می‌کنید که حال‌تان خوش نیست. شاید مشکل شما در درجه اول عطسه‌های شدید باشد و شاید هم سردرد شدید. در این حالت، یک تصمیم‌گیری مهم پیش روی شما قرار دارد: در خانه بمانید یا به محل کار بروید؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید مجموعه علائم خودتان را در کنار هم بررسی کنید و ببینید که آیا واقعا به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید یا خیر.

صدای تودماغی

اگر صدای‌تان گرفته و حالت تودماغی پیدا کرده است، اما نه تب و نه بدن‌درد دارید، احتمالا به آلرژی مبتلا هستید. در این حالت، رفتن به محل کار هیچ اشکالی ندارد. شما می‌توانید از داروهای بدون نسخه متعددی برای درمان آلرژی‌های خفیف استفاده کنید. با این‌حال، توجه داشته باشید که بعضی از داروها مانند دیفن‌هیدرامین یا کلروفنیرامین می‌توانند باعث خواب‌آلودگی شوند. داروهایی که کمتر این عارضه را ایجاد می‌کنند، عبارت‌اند از لوراتادین و ستیریزین. اگر مبتلا به تب شدید باشید یا حالت‌تان با استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها بهتر نشود، باید به پزشک مراجعه کنید. متخصصان آلرژی می‌توانند به شما کمک کنند.

لرز و عرق زیاد

اگر لباس شما به‌صورت غیرعادی خیس شده است، احتمالا به تب مبتلا هستید. در این حالت باید مقدار زیادی مایعات بنوشید. اگر تب شما بالاتر از ۳۸.۸ درجه سانتی‌گراد بود حتما به پزشک مراجعه کنید، چون این تب می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به آنفلوآنزا باشد. در این صورت اصلا به محل کار نروید و از دوستان و اعضای خانواده هم فاصله بگیرید. اگر تب شما با گلودرد همراه است،‌ احتمالا به آنتی‌بیوتیک نیاز پیدا می‌کنید. در این حالت، بیماری شما شدیدا مُسری است و باید تحت نظر پزشک از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید.

سرفه

اگر احساس خارش در پشت گلوی‌تان شما را آزار می‌دهد یا احساس می‌کنید که مخاط از بینی به این ناحیه از گلو ریخته می‌شود، سرفه شما احتمالا به آلرژی یا سرماخوردگی ربط دارد. در این حالت، رفتن به محل کار بدون مانع است، ‌مگر این‌که سرفه شما با علائم دیگری مانند بدن‌درد یا تب همراه باشد. اگر بیماری شما چند روز طول کشید و سرفه شما با خلط زرد و تیره‌ همراه شد، همچنان به سرماخوردگی مبتلا هستید. با این‌حال، اگر این حالت بیش از یک هفته ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سرفه شما بسیار شدید است و باعث تنگی نفس‌ می‌شود، احتمالا با مشکلی فراتر از سرماخوردگی‌های عادی مواجه هستید. این حالت می‌تواند یکی از نشانه‌های بیماری‌های جدی‌تر مانند برونشیت یا پنومونی (ذات‌الریه) باشد. در این حالت، نرفتن به محل کار و مراجعه فوری به پزشک واقعا ضرورت دارد.

گوش‌درد

اگر گوش‌تان واقعا درد می‌کند و نمی‌توانید به‌خوبی صداها را بشنوید، احتمالا به عفونت گوش مبتلا شده‌اید. شدت گرفتن سرماخوردگی هم می‌تواند باعث درد در ناحیه گوش شود. به هر حال، گوش‌درد واقعا به مداخله فوری نیاز دارد و برای پیدا کردن علت اصلی باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. پزشک می‌تواند آنتی‌بیوتیک یا داروهای مسکّن برای گوش‌درد تجویز کند. توجه داشته باشید که عفونت گوش مُسری نیست. با این‌حال، اگر گوش‌درد شما با علائم دیگر سرماخوردگی همراه باشد، احتمال سرایت کردن بیماری شما به دیگران در ۲-۳ روز اول واقعا زیاد است.

چشم صورتی(التهاب ملتحمه)

اگر چشم شما قرمز شده، مایع کرم‌مانند سفید یا زردی در گوشه چشم‌های‌تان جمع شده و مژه‌های‌تان به همدیگر چسبیده است، احتمالا به بیماری چشم صورتی مبتلا شده‌اید. این بیماری می‌تواند به‌راحتی به دیگران منتقل شود، پس اصلا در این موقعیت به محل کار نروید و سریعا نزد پزشک بروید. به‌علاوه، شستن دست‌ها به‌طور منظم در طول روز می‌تواند از عفونت‌های چشم جلوگیری کند. salamatism

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: