کد خبر: ۱۷۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 24
بی خوابی نیز با تعداد زیادی از نکات مربوط به سلامت، از جمله علائم افسردگی، اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) و آلزایمر، ارتباط دارد.همچنین در مطالعات اخیر، تاثیر استرس بر پیشگیری از کیفیت خواب خوب شبانه تأیید شده است.

شفاآنلاین>سلامت> تاثیرات بیخوابی مزمن چقدر دور از دسترس است؟ تحقیقات جدید نشان می دهد بی خوابی ممکن است خطر ابتلا به بیماری کلیوی و مرگ زودرس را افزایش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، در یک مطالعه جدید، مشخص شد بیخوابی مزمن با کاهش و نارسایی کلیه همراه با خطر ابتلا به مرگ زودرس در مورد سربازان ایالات متحده ارتباط دارد. محققان بر این باورند که مدیریت بی خوابی طولانی مدت ممکن است به کاهش چنین نتایج منفی سلامتی کمک کند

  نتایج تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (
CDC)،نشان داد بیخوابی به عنوان شایع ترین اختلال خواب به شمار می رود. این در حالی است که حدود 35.2 درصد بزرگسالان در ایالات متحده ازمدت کوتاه زمان خواب شبانه شان خبرداده اند.

این درحالی است که بی خوابی نیز با تعداد زیادی از نکات مربوط به سلامت، از جمله علائم افسردگی، اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (
ADHD) و آلزایمر، ارتباط دارد.همچنین در مطالعات اخیر، تاثیر استرس بر پیشگیری از کیفیت خواب خوب شبانه تأیید شده است.

مطالعات اخیر مرکز علوم علمی دانشگاه تنسی در ممفیس،
TN، با استناد به نتایج تحقیقات، بیخوابی را با کاهش عملکرد کلیه، نارسایی کلیه و افزایش خطر مرگ و میر مرتبط دانسته است.

دکتر
Csaba Kovesdy و Jun Ling Lu، محققان اصلی گفته اند،دراین تحقیق بر خطرات بی خوابی در سلامت کلیه تمرکزکرده و دراین باره بر روی گروهی از سربازان آمریکایی ازمایش های گوناگونی انجام داده اند.


برچسب ها: بی خوابی ، مرگ ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: