کد خبر: ۱۷۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 03
به دنبال انتشار گزارشی از سوی انجمن متخصصین پوست مبنی بر جلسه‌ی اعضای ارشد کمیته کاسمتیک با ریاست کل سازمان نظام پزشکی، انجمن صنفی جراحان عمومی ایران با ابراز تردید نسبت ماهیت این کمیته، بیانیه‌ای صادر کرد.

شفا آنلاین>اجتماعی>به دنبال انتشار گزارشی از سوی انجمن متخصصین پوست مبنی بر جلسه‌ی اعضای ارشد کمیته کاسمتیک با ریاست کل سازمان نظام پزشکی، انجمن صنفی جراحان عمومی ایران با ابراز تردید نسبت ماهیت این کمیته، بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:

به گزارش شفا آنلاین:با خبر شدیم که کمیته‌ای تحت عنوان کمیته کاسماتیک<The Kasmatical Committee> طی جلسه‌ای با ریاست محترم کل سازمان نظام پزشکی کشور مواردی را در فضای مجازی منعکس نموده لذا توجه عزیزان را به موارد ذیل جلب می‌نماید:

۱) ورود سازمان نظام پزشکی کشور به این مقوله باعث خوشنودی و رضایت انجمن صنفی جراحان عمومی به عنوان حامی و پشتیبان فعالیتهای کلیه شاخه‌های زیر مجموعه جراحان عمومی گردیده و آرزومندیم برخلاف برخی از مسوولان که چشم خود را بر این حوزه فعالیت بسته‌اند یا با نگاه ویژه‌ای این موارد را دنبال میکنند، سازمان نظام پزشکی با جدیت پیگیر حقوق حقه این نحله پزشکی هم باشد.

۲) علیرغم اینکه کمیته کاسماتیک یکی از کمیته های مرتبط با معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت و درمان بوده و به خصوص در حوزه آموزش مداوم فعالیت مینماید ورود این بزرگواران را به عرصه فعالیتهای صنفی متعجبانه ولی مشتاقانه پیگیری نموده و آرزوی تشکیل کمیته کاسماتیک با تمامی گروههای پزشکی مرتبط را در حوزه های صنفی می‌نماییم.

۳) مصرانه و مجدانه خواستار حضور همه نحله‌های پزشکی ذی مدخل در امر زیبایی  در کمیته مزبور بوده و عدم حضور جراحان عمومی و پزشکان عمومی و سایر تخصصهای مرتبط مانند چشم و زنان و فک و صورت را یک نقص بزرگ در این حوزه میدانیم و امیدواریم ریاست محترم کل سازمان نظام پزشکی کشور جناب آقای دکتر فاضل که در این زمینه در جلسه مشترک با انجمن صنفی جراحان عمومی بر این موارد تاکید موکد داشته اند  تذکرات لازم را به دوستان داده باشند.

۴) امیدواریم که سازمان محترم نظام پزشکی و مسوولان وزارت بهداشت در این موضوع خاص که اخیرا مشکلات و موانع و برخوردهای غیر اصولی فراوانی در آن مشاهده شده، به صورت ویژه و همه جانبه نگرانه وارد شوند و با حضور همه ذینفعان جلسات سازنده، موثر و  قابل قبولی را جهت جلوگیری از انحصارطلبی، یکجانبه نگری و منفعت طلبی گروه‌های خاص برقرار نموده و ضمن جلوگیری از ورود غیرکارشناسانه افراد فاقد صلاحیت بر اساس منابع قانونی مشکلات عدیده‌ای که از طرف واحدهای نظارتی و مراجع قضایی ایجاد شده و میشود را برطرف نمایند.

۵) از همین جا آمادگی خود را برای مذاکره، تعامل و تفاهم با همه عزیزان ذینفع در این مورد خاص اعلام نموده به پزشکان عمومی فعال در حوزه کاسماتیک و سایر تخصصهای ذینفع اعلام مینماییم که در این خصوص بر حقوق همه بزرگواران تاکید داشته و خواهیم داشت.

۶) همکاران عزیز جراح عمومی فعال در این زمینه که در میان جامعه متخصصین بیشترین تعداد را در سطح کشور داشته و دارند اطمینان میدهیم که هم بر اساس قانون و هم بر اساس کوریکولوم و هم بر مبنای فرمایشات بزرگان جامعه پزشکی پیگیر مجدانه این موضوع بوده و هستیم و بر اساس فرمایشات سرور گرامی دکتر فاضل زیر شاخه‌های حوزه های جراحی عمومی حق ایجاد مانع در ورود جراحان عمومی در این زمینه را نداشته و ندارند.

انجمن صنفی جراحان عمومی

[شایان ذکر است انجمن علمی جراحان عمومی چندی پیش با شکایت مشترک دکتر ایرج فاضل (به عنوان رییس جامعه جراحان) و رؤسای انجمنهای پوست و جراحان پلاستیک، به جرم تدریس و آموزش مباحث حوزه استتیک به پزشکان عمومی منحل گردید.]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: