کد خبر: ۱۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
اگر وقتي از جا بلند مي شويد دست و پايتان گزگز يا سوزن سوزن مي شود، يا زود از کوره در مي رويد، يا گاهي با ديدن يک خواب وحشتناک از جا مي پريد، ممکن است کم خون باشيد
شفاآنلاین>سلامت> منابع غذايي آهن بيشتر منابع حيواني است که شامل گوشت هاي قرمز و سفيد مي شود. ديگر منابع غذايي حاوي آهن شامل دانه ها، سبزيجات، حبوبات و مغز هاست.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ضياءالدين مظهري، متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: اگر وقتي از جا بلند مي شويد دست و پايتان گزگز يا سوزن سوزن مي شود، يا زود از کوره در مي رويد، يا گاهي با ديدن يک خواب وحشتناک از جا مي پريد، ممکن است کم خون باشيد.

وي ادامه داد: آيا آزمايشي داده ايد تا ببينيد ميزان ذخيره آهن تان به صورت پرتينگ به چه حدي رسيده است؟ يا آيا tibc تان را با قبل مقايسه کرده ايد که چه مقدار فراتر رفته است؟ اگر شما خانم يا دختري هستيد که دچار کم خوني مي باشيد بايد به اين نکته توجه کنيد که بعضي از منابع غذايي وقتي با همديگر مصرف شوند از جذب آهن (Iron)جلوگيري مي کنند.

اين متخصص(Expert) تغذيه افزود: آهن، ماده معدني بسيار حياتي براي خونسازي و تقويت سيستم دفاعي بدن است و بايد حتما از طريق مصرف منابع غذايي حاوي آهن به بدن رسانده شود.

وي در ادامه تصريح کرد: منابع غذايي آهن بيشتر منابع حيواني است که شامل گوشت هاي قرمز و سفيد مي شود.

ديگر منابع غذايي حاوي آهن شامل دانه ها، سبزيجات، حبوبات و مغز هاست. مظهري در خصوص ويتامين ها و تاثيرشان در جذب آهن تاکيد کرد: ويتامين «ث» به جذب آهن کمک مي کند که شامل آب ليمو و آب نارنج تازه است و با سالاد به مصرف مي رسد.

وي با بيان اينکه نوشيدن چاي، بلافاصله پس از وعده غذايي جلوي جذب آن را مي گيرد، اظهارداشت: به ويژه براي افرادي که کم خون هستند باعث کم خوني شديدتر مي شود. بنابراين توصيه مي شود دو ساعت قبل و بعد از غذا از خوردن چاي خودداري کنيد.
برچسب ها: متخصص ، آهن ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: