کد خبر: ۱۷۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
با رایزنی مسولان و در صورت تامین اعتبار، بدهی‌های بیمه سلامت به مطب‌ها پرداخت می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت گفت: با رایزنی مسولان و در صورت تامین اعتبار، بدهی‌های بیمه سلامت به مطب‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، جلال سعیدپور در همایش توانمندسازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور در هتل رامسر گفت: هدف از برگزاری این همایش پر رنگ‌تر شدن نقش مردم در نظام سلامت و حرکت به سوی نظام سلامت مردم محور است‌.

وی افزود: بر اساس استانداردها نظام‌های سلامت، باید به سمت مردم محوری حرکت کرده و شاهد مشارکت بیشتر مردم و فعالیت‌های مرتبط با سلامت باشیم و در همین راستا نیازمند مشارکت مردم هستیم. در توانمند سازی بیمه کوشا بوده و با بررسی راهکارها جهت ارتقای بیمه فعالیت داریم.

مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت(Health insurance) افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که جزء جمعیت هدف ۴۰ میلیونی قرار دارند و به دلیل گستردگی کار بیمه، نیازمند تلاش تمامی دست اندرکاران در این حوزه هستیم.

وی درباره مشکل بیمه سلامت از سوی مطب‌های خصوصی در عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین منابع مالی نظام سلامت پیش آمده و مشکلات حادث شده و با تعامل مسئولان، بودجه برای بیمه سلامت تامین و به زودی این مشکل حل می‌شود.

سعیدپور گفت: ۹۵ درصد اعتبارات بیمه سلامت دولتی بوده و وابسته به بودجه‌هایی است که از طرف دولت اتخاد می‌شود و با تامین منابع باید شاهد تحول در نظام بیمه سلامت کشور باشیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران نیز در این همایش اظهار کرد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رسول ظفرمند گفت: از این جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دفترچه‌های روستایی بیمه سلامت دارند و مابقی در صندوق‌های کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی عضو هستند.

وی افزود: با دستور حاکمیتی قصد داریم هیچ فردی در استان بدون بیمه نباشد و به دنبال استعلام و شناسایی افراد فاقد بیمه هستیم تا تحت پوشش قرار دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: