کد خبر: ۱۷۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
به گفته دکتر مارکس، حدود 300 هزار داروساز واجد شرایط برای واکسیناسیون بیماران بالغ در داروخانه هستند.
   شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یک گفت‌وگوی تعاملی که این هفته در مجمع سالانه انجمن ملی داروسازان عمومی آمریکا (NCPA) برگزار شد، داروسازان نقش اساسی در ارتقاء واکسیناسیون بالغین دارند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر جاناتان مارکس در طی اولین نشست تلاش‌های داروسازان برای پیشرفت واکسیناسیون (PhAVE) که توسط شرکت مرک حمایت شده بود، توضیح داد: «نسخه‌ها ممکن است تمرکز مشاغلمان باشد؛ اما روابط با بیمار از پایه‌های روز ما است.»
به گفته دکتر مارکس، حدود 300 هزار داروساز واجد شرایط برای واکسیناسیون بیماران بالغ در داروخانه هستند. او به نتایج نظرسنجی‌ها از سال 2012 تا 2014 استناد کرد که نشان داد که داروسازان حدودا 4 برابر بیشتر از پزشکان، بزرگسالان 50 ساله به بالا را می‌بینند. وی می‌گوید که این امر، فرصت‌های لازم برای مشاوره و توصیه‌های مربوط به واکسیناسیون را فراهم می‌کند.
دکتر مارکس در طول این مباحثه گفت: «اگر ما بیشتر برای واکسیناسیون بیماران بالغمان اقدام نکنیم، چه کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد؟» او خاطر نشان کرد که پوشش بزرگسالان برای اکثر واکسن‌های توصیه‌شده معمول، پایین است.
به گفته دکتر مارکس، انتقال از واکنش‌گر بودن به کنش‌گر بودن در داروخانه، کلید افزایش میزان واکسیناسیون در جمعیت بالغین خواهد بود.
چگونه داروسازان می‌توانند این تغییر را در حالی انجام دهند که پیگیر تقاضای بالای شغلی خود باشند؟ دکتر مارکس توصیه کرد: «اختیار دادن، اختیار دادن، اختیار دادن». داشتن کارکنانی که اغلب وظایف روزمره کارهای مرتبط با واکسیناسیون مانند پردازش مدارک و نمایش علائم و بروشورهایی که به عنوان نشانه‌های بصری برای تشویق بیماران به پرسش درباره واکسیناسیون به کار می‌روند، انجام دهند، می‌تواند زمان را برای داروسازان خالی کند تا بیشتر روی مشاوره و گفتگو در مورد واکسیناسیون با بیماران خود متمرکز شوند.
علاوه بر این، دکتر مارکس پیشنهاد می‌کند که هنگام آماده کردن نسخه‌ها، سن بیماران بزرگسال و داروهایی که برای بیماری‌های مزمن دریافت می‌کنند، یادداشت شود و یک برگه که واکسن‌های خاصی را که بیمار باید در نظر بگیرد، نشان می‌دهد، تهیه و پیوست کنند. این موضوع به هشیاری کارکنان جهت اطلاع‌رسانی به بیمار درباره واکسن‌های توصیه‌شده کمک خواهد کرد.
دکتر مارکس می‌گوید بیماران ممکن است آگاه نباشند که سن یا بیماری مزمن‌شان، ممکن است آنها را در معرض افزایش خطر بیماری‌های قابل پیشگیری از طریق واکسن قرار دهد. دکتر مارکس از داروسازان خواست پس از تعیین زمان مناسب دریافت یک واکسن خاص، توصیه‌های واضح و تشویق به واکسیناسیون در همان روز را ارائه کنند.
دکتر مارکس اشاره کرد که 3 بخش برای توصیه‌های موفق وجود دارد که داروسازان می‌توانند انجام دهند. او در تجربه خود گفت، بیماران بیشتر احتمال دارد گوش دهد زمانی که توصیه‌های داروسازان شامل موارد زیر باشد:
۱- واکسن‌های ویژه
۲- چرا آن‌ها را توصیه می‌کنند
۳- کدام واکسن‌ها را شخصا دریافت کرده‌اند
دکتر مارکس نتیجه گرفت، اگرچه پیشرفت‌هایی در حوزه‌های خاصی مانند واکسیناسیون آنفولانزا صورت گرفته است؛ همچنان کارهای بیشتری برای انجام وجود دارند.سپید

Pharmacy Times

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: