کد خبر: ۱۷۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
کودکانی که نوشیدنی بلوبری سرشار از فلاوونوئید مصرف کرده بودند، در انجام تست‌ها ۹ درصد واکنش سریع‌تری داشتند
  شفا آنلاین:  طبق نتایج یک مطالعه، خوردن بلوبری < بلوبری>غنی از فلاوونوئید می‌تواند موجب بهبود توجه و تمرکز در کودکان مقطع ابتدایی شود. در این مطالعه، گروهی از کودکان ۷ تا ۱۰ سال نوشیدنی حاوی بلوبری وحشی یا دارونما مصرف کردند.آن‌ها از لحاظ سرعت و دقت در انجام عملکرد مهارت اجرایی بر روی کامپیوتر مورد آزمایش قرار گرفتند.
نتیجه آزمایش نشان داد کودکانی که نوشیدنی بلوبری سرشار از فلاوونوئید مصرف کرده بودند، در انجام تست‌ها ۹ درصد واکنش سریع‌تری داشتند. در ادامه و با سخت‌تر شدن تست‌ها، نتیجه قابل توجه تر بود. کلر ویلیامز، استاد دانشگاه ریدینگ بریتانیا، در این باره می‌گوید: «این اولین بار است که مشاهده کردیم فلاوونوئیدها می‌توانند چنین تاثیر مثبتی بر عملکرد اجرایی کودکان داشته باشد.»
وی در ادامه می‌افزاید: «ما از بلوبری های وحشی که سرشار از فلاوونوئیدها هستند استفاده کردیم، ترکیبی که به طور طبیعی در میوه‌ها و آبمیوه‌ها، سبزیجات و چای یافت می‌شود.»
فلاوونوئیدها با طیف وسیعی از فواید سلامت نظیر تاثیرات ضدالتهابی و ضداکسیدانی مرتبط هستند و یافته‌های اخیر هم همچنان نشان می‌دهند که چقدر میوه‌ها و سبزیجات، چای، قهوه و حتی شکلات تلخ حاوی فلاوونوئیدها تاثیر سودمندی بر شناخت دارند.سپید
Healthday

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: