کد خبر: ۱۷۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 23
افراد گیاهخوار احتمال ابتلا به کم خونی را در خود افزایش می‌دهند و میزان ویتامین B12 و کلسیم بدن این افراد هم پایین‌تر از حد طبیعی است
شفاآنلاین>تغذیه> برخی از افرادی که گیاهخوارند، سبد غذایی خوبی ندارند و با مصرف نکردن بسیاری از موادی که برای بدن ضروری هستند، ناآگاهانه سلامت خود را به خطر می‌اندازند. افراد گیاهخوار احتمال ابتلا به کم خونی را در خود افزایش می‌دهند و میزان ویتامین B12 و کلسیم بدن این افراد هم پایین‌تر از حد طبیعی است.

به گزارش شفاآنلاین، دکترتیرنگ نیستانی درباره رژیم غذایی افراد گیاهخوار می‌گوید: از آن جایی که همه در سبدغذایی روزانه خود باید از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنند، گیاهخواری باعث می‌شود این افراد دچار کم خونی شدید ناشی از فقر B12 و آهن شوند زیرا ویتامین B12 فقط در گوشت قرمز، انواع ماهی و جگر وجود دارد و با مصرف صرفاً گیاهان نمی‌توان این مواد را برای بدن تأمین کرد. اما از آن جا که برخی سبک زندگی مبتنی بر گیاهخواری را برمی‌گزینند، دست کم می‌توانند در همین سبک زندگی نیز درست عمل کنند.

به گفته این متخصص(Expert) تغذیه آن دسته از گیاهخوارانی که تخم مرغ مصرف می‌کنند تا اندازه‌ای می‌توانند کمبود این مواد را برطرف کنند. افرادی هم که در طول روز تخم مرغ نمی‌خورند باید به پزشک تغذیه مراجعه کنند تا با مصرف مکمل‌های آهن و B12 دچار کم خونی و عوارض ناشی از آن نشوند.

گذشته از تخم مرغ(egg)، مصرف پنیر نیز تا حدی برای گیاهخواران مؤثر است. خوب است بدانید که برخی موادمغذی حیوانی در محصولات گیاهی هم یافت می‌شود مثلاً امگا3 که در ماهی وجود دارد در دانه‌های کتان نیز یافت می‌شود با وجود این فردی که به گیاهخواری رو می‌آورد برای تأمین کلیه ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن باید حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کند.
برچسب ها: متخصص ، تخم مرغ ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: