کد خبر: ۱۷۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 21
همایش چشم‌پزشکی با عنوان «لنزهای پریمیوم در جراحی کاتاراکت (آب مروارید)» توسط مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران و با همکاری قطب چشم‌پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

شفا آنلاین>سلامت>همایش چشم‌پزشکی با عنوان «لنزهای پریمیوم در جراحی کاتاراکت (آب مروارید)» توسط مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران و با همکاری قطب چشم‌پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین،این همایش با هدف آشنایی و نحوه بکارگیری انواع لنزهای پریمیوم، فواید، شاخص‌های انتخاب بیمار، اهمیت بالای تعیین قدرت لنز، نقش استیگماتیسم سطح خلفی قرنیه در تعیین قدرت لنز و عوارض و آخرین نتایج بکارگیری این نوع لنزها در کشور با حضور حسن صفاریه؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر، دکتر حسن ابوالقاسم گرجی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر در مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران و همچنین متخصصان چشم‌پزشکی، پزشکان عمومی و خانواده، متخصصان بینایی‌سنجی در کلیه مقاطع و عینک‌سازان طبی برگزار شد.

دکتر چوبینه مدیر مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران در این همایش با اشاره خدمات دو بانوی نیکوکار برای احداث و راه اندازی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت: سرکار خانم پری آگاهی ارش و خانم دکتر رهیده با نیت خیرخواهانه سبب خیر و برکت در این مرکز درمانی شده اند.

وی افزود: فعالیت بخش چشم پزشکی از سال 78 آغاز شد و این بخش به صورت مستمر به فعالیت ادامه داده و در حال حاضر با بیش از  70 متخصص و فوق تخصص یکی از قطب های چشم پزشکی در کشور محسوب می شود.

چوبینه با اشاره به اینکه روزانه بیش از یکهزار بیمار در بخش چشم پزشکی پذیرش می شوند، گفت: سالانه 230 هزار بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند و در حدود 15 هزار جراحی چشم انجام می شود  که این میزان اقبال، سرمایه عظیمی برای ما به حساب می آید.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها و حوزه کثیر فعالیت‌ها در حوزه سلامت سعی کرده‌ایم با ورود به عرصه علمی جایگاه خود را در کنار نهادی علمی تثبیت کنیم.

چوبینه افزود: ما هرچه دانش روز پزشکی را بتوانیم در ساختار خود ارتقاء دهیم، در حقیقت در راستای یکی از مولفه‌های توسعه سلامت حرکت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌ همین منظور ما برگزاری همایش علمی در مجتمع دارویی و درمانی هلال‌احمر را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش علمی در این مجتمع درمانی افزود: «سال گذشته اولین همایش را با موضوع درمان بیماری‌های ناباروری با همکاری کشور ایتالیا برگزار کردیم و این همایش دیگر موضوعی است که در این مجموعه به شکل علمی دنبال شده است، البته یک همایش دیگر نیز با موضوع ناباروری در ماه آینده برگزار می‌کنیم. انتشار نشریات علمی در حوزه پزشکی موضوع دیگری است که در این مجموعه دنبال می‌کنیم.

کمک کننده دولت در حوزه سلامت هستیم

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران نیز در این همایش گفت: جمعیت هلال احمر با داشتن ۱۲۶مرکز توانبخشی در کشور و بزرگترین مرجع ارائه کننده خدمات توانبخشی، عامل این خدمت در کشور است.

دکتر حسن صفاریه؛ با اشاره به ارائه فعالیت‌های تخصصی درمانی جمعیت در خارج از کشور در ۱۴کشور دنیا، اظهار کرد: فعالیت‌های ما در کشورهای دیگر در سطح پلی کلینیک‌های تخصصی است و  در ۳کشور دبی، لبنان و کنگو با همکاریRCRC خدمات بیمارستانی ارایه می‌شود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر دارای یک مرکز فوق تخصصی توانبخشی خود در کشور اکوادور در آمریکای جنوبی است و به طور کلی سالیانه بیش از یک میلیون خدمات سرپایی در ۱۴مرکز خود در کشورهای دیگر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های توانبخشی هلال احمر سابقه‌ای حدود ۵۵سال دارد، گفت: هلال احمر با داشتن ۱۲۶مرکز توانبخشی در کشور و بزرگترین مرجع ارائه کننده خدمات توانبخشی، عامل این خدمت در کشور است و خدمات تخصصی ویژه شامل ارتز، پروتز، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی را ارائه می‌کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر دارای اهداف انسان دوستانه است، بنابراین تعرفه‌های ارائه شده برای خدمات از تعرفه‌های دولتی کمتر و غالبا برای افراد محروم به‌صورت رایگان ارایه می شود، عنوان کرد: فعالیت دیگر ما در حوزه پیشگیری از بیماری‌هاست که از طریق مراکز واکسیناسیون انجام و سالیانه حدود یک میلیون نفر از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تامین سلامت در کشور با وزارت بهداشت ایران است و جمعیت هلال احمر به‌عنوان بزرگترین کمک کننده دولت در این راستا فعالیت می‌کند، بیان کرد: جمعیت هلال احمر بر مبنای نیاز استان‌ها و مناطق مراکز درمانی متنوعی را در سطح کشور راه‌اندازی می‌کند و دارای کارخانه‌های متعدد تولید دارو و تجهیزات پزشکی است که برخی از آنها در کشور منحصر بفرد است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، دکتر صفاریه در ادامه با اشاره به ارائه بخشی از خدمات توسط داروخانه های هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر دارای 36 داروخانه در سطح کشور است که محور اصلی فعالیت‌های آنها تامین دارو برای بیماران خاص است و سالیانه نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر از خدمات دارویی جمعیت بهره‌مند میشوند.

برچسب ها: چشم پزشک ، همایش ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: