کد خبر: ۱۷۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 21
در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی دولت دوازدهم مبنی بر کنترل منطقی قیمت کالاها و از جمله دارو ها تلاش بر این بوده است که میانگین تغییر قیمت داروها در سقف تورم اعلام شده کشور باشد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه جلسات کمیسیون قیمت‌گذاری طبق روال معمول تشکیل می‌شود، بر عدم افزایش قیمت داروهای وارداتی تأکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد هاشمی مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی و همچنین در راستای اطمینان از وجود به موقع داروهای مورد نیاز بیماران جلسات خود را بطور عادی تشکیل می‌دهد گفت: داروهایی که برای اولین بار در کشور تولید می‌شوند در این جلسات طبق ضوابط موجود برای ورود به بازار تعیین قیمت می‌گردند.

هاشمی همچنین با اشاره به بازبینی قیمت داروهای موجود در بازار که به دلیل تغییرات مولفه‌های قیمت‌گذاری نیازمند اصلاح هستند تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی دولت دوازدهم مبنی بر کنترل منطقی قیمت کالاها و از جمله دارو(medicine) ها تلاش بر این بوده است که میانگین تغییر قیمت داروها در سقف تورم اعلام شده کشور باشد.

وی تاکید کرد: تاکنون در جلسات تشکیل شده کمیسیون قیمت گذاری در دولت دوازدهم، علیرغم تغییرات نرخ ارز، داروهای وارداتی افزایش قیمتی نداشته‌اند.

وی در پایان با اشاره به  پوشش بیمه(Insurance) ای اغلب داروها در کشور خاطر نشان کرد: سازمان های بیمه گر، در راستای کنترل هزینه های داروئی، بصورت همزمان، میزان پوشش بیمه ای داروها و سهم پرداختی بیمار را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: