کد خبر: ۱۷۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 19
آغازگر نشست سران این کنفرانس، پیام حجت الاسلام و المسلمین روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که «باقر لاریجانی» معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نایب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر آن را قرائت کرد
شفا آنلاین>سلامت>کنفرانس بین المللی پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر چهارشنبه ٢٦ مهر ماه در ساختمان سازمان منطقه ای مرکوسور در شهر « مونته ویدئو» پایتخت اروگوئه با حضور سران و وزریران بهداشت کشورهای جهان برگزار گردید.

به گزارش شفا آنلاین، آغازگر نشست سران این کنفرانس، پیام حجت الاسلام و المسلمین روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که «باقر لاریجانی» معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نایب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر آن را قرائت کرد.

رئیس جمهوری و رییس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی(Food security) کشور در پیام خود، بر آمادگی کامل ایران جهت اشتراک تجربیات خود با تمامی کشورها و استفاده از دانش و تجربه جهانی برای ارتقاء سلامت مردم تأکید کرد.

روحانی در پیام خود یادآور شد: تهدید صلح جهانی و شمار فزاینده آوارگان و پناهندگان و نیز فجایع انسانی ناشی از جنگ طلبی در میانمار، سوریه و یمن، هم سلامت شهروندان را به خطر انداخته و هم کشورهای میزبان را با چالش های بزرگی روبرو کرده است.

جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاست های یک پارچه برای کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و با حمایت های سازمان جهانی بهداشت(WHO) به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه برگزیده شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: