کد خبر: ۱۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
سرطان‌های سر و گردن همانند سایر سرطان‌ها و بیماری‌ها در گام تشخیص اولیه حائز اهمیت است، بر همین اساس می‌توان سرطان‌هایی که گلو، بینی و دهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مورد بررسی قرار داد
شفاآنلاین>سلامت> متخصص آنکولوژی گفت: ژن خاصی در شناسایی سرطان سر و گردن شناسایی نشده است و باید نسبت به تغییرات بدن خود حساس باشیم.

به گزارش شفاآنلاین، علی کاظمیان متخصص آنکولوژی اظهار کرد: سرطان‌های سر و گردن همانند سایر سرطان‌ها و بیماری‌ها در گام تشخیص اولیه حائز اهمیت است، بر همین اساس می‌توان سرطان‌هایی که گلو، بینی و دهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مورد بررسی قرار داد و افراد با سابقه فامیلی که از سبک زندگی یکسانی برخوردارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری ها هستند.

وی افزود: عارضه زخم‌های دهانی، التهاب مخاط و التهاب مسیر گوارشی و غذا خوردن همراه با خشکی دهان از شایع‌ترین عوارض ابتدایی این بیماری هستند.

کاظمیان گفت: بسته به محل و شدت بیماری عوارض متفاوت است، اما یک قانون کلی داریم که هر چه سرطان(Cancer) زودتر تشخیص داده شود، درمان بهتری برای آن در نظر گرفته می‌شود.

متخصص آنکولوژی گفت: خوشبختانه با توجه به رادیوتراپی و دارو درمانی و توانمندی کشور در مداوای سرطان، امید درمان در مراحل پیشرفته نیز وجود دارد، اما با پیشرفت بیماری هزینه‌ها چند برابر خواهد شد.

راهکارهای کاهش آمار مبتلایان به سرطان‌ در کشور

وی اظهار کرد: تحقیقات(researches) گوناگون نشان داده بین مصرف سیگار، الکل و ابتلا به بیماری‌های سر و گردن ارتباط مستقیمی وجود دارد، اما ساختار ژنتیکی در این بیماری به اثبات نرسیده است.

وی گفت: بحث رادیوتراپی در کشور ما به عنوان درمان ترکیبی با دارو درمانی و جراحی وضعیت خوبی دارند، اما باید توزیع عادلانه‌ای در شهرستان‌ها نیز داشته باشیم تا بیماران گرفتار شلوغی شهرهای پر جمعیت نشوند.

وی در پایان بهره مندی از سبک زندگی سالم نظیر تحرک، تغذیه، دوری از استرس، دوری از الکل و سیگار و سایر ملاحظات را در کاهش آمار سرطان‌ها و ارتقای سلامت کشور موثر دانست.
برچسب ها: تحقیقات ، سرطان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: