کد خبر: ۱۷۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
مطابق تحقیقی که در انگلستان انجام شد، کمبود خواب روی پوست تأثیر می‌گذارد. در این تحقیق، از پوست تعدادی از خانم‌ها بعد از ۸ ساعت خواب و بعد از اینکه چند شب متوالی کمتر از حد معمول خوابیدند، عکس‌هایی برداشته شد.
شفا آنلاین:مطابق تحقیقی که در انگلستان انجام شد، کمبود خواب<Lack of sleep> روی پوست تأثیر می‌گذارد.


۱- کم‌خوابی می‌تواند به وضوح روی پوست شما تأثیر بگذارد

به گزارش شفا آنلاین:مطابق تحقیقی که در انگلستان انجام شد، کمبود خواب روی پوست تأثیر می‌گذارد. در این تحقیق، از پوست تعدادی از خانم‌ها بعد از ۸ ساعت خواب و بعد از اینکه چند شب متوالی کمتر از حد معمول خوابیدند، عکس‌هایی برداشته شد. مشخص شد که خطوط و چین و چروک‌های ظریف در هنگامی که کم‌خواب شده بودند، ۴۵ درصد بیشتر شده است. میزان لک‌ها و قرمزی هم به ترتیب ۱۳ و ۸ درصد افزایش یافته بود.


9 واقعیت جالب در مورد خواب که بعضی‌هاشان باعث تعجب‌تان خواهد شد!

۲- محرومیت از خواب، میزان اشتها را افزایش می‌دهد و مطابق یک تحقیق کسانی که کمبود خواب دارند به صورت متوسط ۵۵۹ کالری در روز بیشتر مصرف می‌کنند.

ممکن است تصور کنید که اگر به خاطر سبک خاص زندگی یا نوع کارتان، کم‌خواب می‌شوید، به خاطر بیشتر بیدار ماندن، انرژی بیشتری مصرف می‌کنید و لاغرتر می‌شوید. در صورتی که دقیقا عکس این مطلب درست است، کمبود خواب، اشتها را به صورت کاذب زیاد می‌کند و شما به ازای هر روز، چند صد کالری بیشتر می‌خورید که منجر به اضافه‌ورزن و چاقی قابل توجه بعد از چند ماه می‌شود. همچنین کم‌خواب‌ها هورمون لپتین کمی در خونشان دارند. این هورمون اشتها را کمتر می‌کند. در مقابل، کسانی که بیشتر می‌خوابند، هورمون ghrelin یا هورمون گرسنگی کمتری تولید می‌کنند.

۳- خواب بیشتر، تمایل جنسی را دست‌کم در خانم‌ها بیشتر می‌کند

مطابق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ در دانشگاه ایالتی کنت انجام شد، هر ساعت خواب بیشتر در خانم‌ها، میزان تمایل جنسی و فعالیت جنسی را در روز بعد، حدود ۱۴ درصد بیشتر می‌کرد.

9 واقعیت جالب در مورد خواب که بعضی‌هاشان باعث تعجب‌تان خواهد شد!

۴- حدود  ۴۰ درصد آمریکایی‌ها کمتر از میزان توصیه شده، یعنی ۷ ساعت در شب می‌خوابند. این آمار توسط بنیاد نظرسنجی گالوپ ارائه شده است.

9 واقعیت جالب در مورد خواب که بعضی‌هاشان باعث تعجب‌تان خواهد شد!

۵- و به صورت مشابهی، ۳۲ تا ۶۰ درصد آدم‌ها در انگلستان، بیشتر از یک سوم آدم‌ها در آلمان و دو سوم مردم در ژاپن، کمبود خواب هفتگی دارند.

۶- بعد از ۱۷ تا ۱۹ ساعت بیدار ماندن، اختلال فعالیت شناختی ایجاد می‌شود. مثل این می‌ماند که شما سطح الکل در خونتان پنج صدم درصد با بیشتر باشد!

۷- و اگر بیشتر از این هم بیدار بمانید، میزان اختلال شناختی شما درست شبیه افراد مستی می‌شود که حدود یک دهم درصد در خونشان الکل دارند.

۸- تصادف‌های رانندگی که به خاطر کم‌خوابی ایجاد می‌شود، همان میزان مرگ و میر و جراحاتی را سبب می‌شوند که الکل باعث می‌شود.

۹- اگر کمتر از ۵ ساعت در شب بخوابید، احتمال مرگ ناشی از حوادث گوناگون در مورد شما ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: