کد خبر: ۱۷۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
امروزه به دلیل کاهش فعالیت فیزیکی و افزایش استفاده از فست‌فودها، در سنین نوجوانی متأسفانه شاهد بروز چاقی و اختلالات هورمونی در این قشر از جامعه هستیم
شفا آنلاین>سلامت>متخصص زنان با اشاره به تأثیر مصرف فست‌فود در ایجاد اختلالات هورمونی گفت:بسیاری از بیماری‌ها در حوزه تخصصی زنان اکتسابی بوده و با تغییر نحوه زندگی و داشتن تغذیه سالم می‌توان از آن پیشگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین،ربابه طاهری‌پناه افزود:امروزه به دلیل کاهش فعالیت فیزیکی و افزایش استفاده از فست‌فودها، در سنین نوجوانی متأسفانه شاهد بروز چاقی(Obesity) و اختلالات هورمونی در این قشر از جامعه هستیم که این مسئله علاوه بر افزایش وزن، باعث اختلالات قاعدگی و افزایش موهای بدن می‌شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری(sterility) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این مشکلات در سال‌های بعد می‌تواند برای فرد علاوه بر اینکه احتمال ناباروری را افزایش دهد، باعث افزایش شانس ابتلا به دیابت و سرطان نیز شود.

این متخصص زنان با تأکید بر اینکه از دوران نوجوانی باید کنترل وزن درنظر گرفته شود و در صورت دارا بودن عادت ماهیانه نامرتب به پزشک مراجعه شود، گفت:‌ این مسائل سبب شده تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها در نوجوانان پیشگیری کنیم.

طاهری‌پناه به موضوع ابتلا نوجوانان به آندومتریوز اشاره کرد و گفت: ایجاد دل‌دردهای دردناک در دوران قاعدگی(Menstruation) در نوجوانان بسیاری از مواقع با بی‌توجهی والدین همراه بوده و این افراد گمان می‌کنند که این مشکل طبیعی است، در حالی که ممکن بوده نشانی از بیماری آندومتریوز باشد.

وی گفت: اگر آندومتریوز به موقع تشخیص داده نشود، می‌تواند در آینده سبب ناباروری فرد شده لذا با تشخیص به موقع باید از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: