کد خبر: ۱۷۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
این بیماری بیشترین علت مرگ و میر را که بالای 30 درصد است شامل می‌شود و مجموعه حوادث عروقی ناشی از قلب و ناشی از مغز یعنی سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی مجموعاً بالای 50 درصد کل مرگ‌ و میرهای جهان را تشکیل می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص قلب و عروق گفت: بیماری تصلب شرایین بیشترین علت مرگ و میر را که بالای 30 درصد است شامل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود قاسمی فوق تخصص قلب و عروق شایع‌ترین بیماری قلبی و عروقی در دنیا را بیماری انسداد رگ‌های قلب دانست و گفت: این بیماری بیشترین علت مرگ و میر را که بالای 30 درصد است شامل می‌شود و مجموعه حوادث عروقی ناشی از قلب و ناشی از مغز یعنی سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی مجموعاً بالای 50 درصد کل مرگ‌ و  میرهای جهان را تشکیل می‌دهند.

فوق تخصص قلب و عروق گفت: در رده‌های بعدی بیماری‌های عفونی قرار دارد که در کشور ما شرایط‌شان خوب و کنترل شده است، ما با بیماری‌ای که سال‌هاست انسان را با گرفتگی رگ‌ها با عنوان تصلب شرایین(Atherosclerosis) تهدید می‌کند، روبه‌رو هستیم؛ پدیده‌ای که در اثر سختی جدار رگ‌ها و تنگنای مجاری داخل رگ به وجود می‌آید و در نهایت منجر به بسته شدن رگ و ایجاد سکته قلبی می‌شود.

رئیس انجمن  آترو اسکلروز در ارتباط با استندگذاری رگ‌ها گفت:‌در گذشته تنها روش‌های دارویی وجود داشت که تا حدی حوادث در مورد بیماری قلبی عروقی را مهار می‌کرد،‌از 40 سال پیش جراحی قلب باز روی کار آمد و هنوز هم در تعدادی از بیماران برای درمان گزینه اصلی است، هم‌چنین از دهه اخیر تا به حال حاضر درمان با استفاده از بالن در آنفارکتوس‌های حاد قلبی گزینه ارجح در دنیا و کشور ما محسوب می‌شود؛ بدین شکل است که بیمار باید در دقایق اولیه شروع سکته قلبی به مرکز دارای امکانات قلبی و عروقی رسیده‌شود.

وی ادامه داد:‌برای انجام روش‌های درمان بالن بدین شکل است که بیمار در داخل اتاق آنژیوگرافی رگش باز شود و سکته قلبی(heart attack) رفع شود. این تکنیک که شامل استفاده از بالن است درمان قاطع و موفق سکته‌های قلبی می‌‌باشد به خصوص اگر بیمار در دقایق ابتدایی بروز سکته به مراکز درمانی ارجاع داده شود. استفاده از نوع پیشرفته بالن‌، بالن‌های دارویی است که در حال استفاده از آن هستیم؛ این روش بسیار مؤثر و کارآ بوده به‌گونه‌ای که بیش از 80 درصد بیمارانی که در گذشته با جراحی قلب باز درمان می‌شدند در حال حاضر با استفاده از بالن در طی مراحل تشخیص تخصصی، متوجه تنگی رگ‌های قلبشان می‌شویم و یا به صورت اورژانس کاندید استفاده از بالن می‌شوند.

فوق تخصص قلب و عروق بالن را روش موفق در دنیا به عنوان اولین و بهترین راه درمانی معرفی کرد که در کنار داروهای مؤثر در کاهش چربی و فشار خون(blood pressure) و پیش‌گیری از تشکیل لخته‌خون می‌تواند جایگزین روش‌های دیگر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: