کد خبر: ۱۷۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
پیشنهاد اصلاح تعرفه های متخصصان بیهوشی برای کتاب جدید تعرفه های پزشکی ارائه شده است و ما در وزارت بهداشت نیز پیگیر هستیم که این تعرفه ها اصلاح شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتراض متخصصان بیهوشی به تعرفه ها از راه قانونی قابل پیگیری است اما این متخصصان حق ندارند به بهانه اعتراض به تعرفه، کار مردم را زمین بگذارند و باعث شوند، بیماران آسیب ببینند.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم جان بابایی درباره اعتراض متخصصان بیهوشی به کاهش تعرفه ها گفت: من خبر ندارم که متخصصان بیهوشی چه برنامه ای برای اعتراض دارند، فقط می دانم که در یک جلسه درخواست متخصصان بیهوشی برای اصلاح تعرفه ها که از طرف بورد بیهوشی مطرح شده بود از طریق وزیر بهداشت به شورای عالی بیمه و هیات دولت ارجاع شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد اصلاح تعرفه های متخصصان بیهوشی برای کتاب جدید تعرفه های پزشکی ارائه شده است و ما در وزارت بهداشت نیز پیگیر هستیم که این تعرفه ها اصلاح شود اما از نظر قانونی تا زمانی که تعرفه های جدید متخصصان بیهوشی در دولت تصویب و کتاب تعرفه اصلاح نشود، تغییری در تعرفه ها اعمال نمی شود.

جان بابابی افزود: تا زمانی که هیات دولت ابلاغ نکند، از نظر قانونی نمی توان تغییری در تعرفه ها داد، طبق روال قانونی تا قبل از ابلاغ تعرفه ها از طرف دولت، می توانیم پیشنهادهای وزارت بهداشت(Ministry of Health) را در مورد تعرفه ها به شورای عالی بیمه اعلام کنیم اما پس از مصوبه دولت نمی توانیم هر زمان که خواستیم تعرفه ها را تغییر دهیم مگر اینکه شورای عالی بیمه به صورت جداگانه به وزارت بهداشت اجازه تغییر تعرفه ها را بدهد.

وی ادامه داد: نمی گوییم اعتراض متخصصان بیهوشی نابجاست اما راه منطقی پیگیری این تعرفه ها از طریق شورای عالی بیمه و هیات دولت است. ما در وزارت بهداشت پیگیری می کنیم که نظرات متخصصان بیهوشی مجدد در شورای عالی بیمه بررسی شود و یک فرصت دیگر به آنان داده شود اما اختیار با شورای عالی بیمه است.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: درخواست بازنگری تعرفه ها از طریق شورای عالی بیمه روندی طبیعی است و پیگیری این روند قانونی مشکلی ندارد.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا با برخی از متخصصان معترض برخورد شده است یا نه، گفت: متخصصان بیهوشی در اکثر جاها و بیمارستان ها کارشان را انجام می دهند و برخورد با کسی به آن صورت انجام نشده است.

وی تاکید کرد: قاطبه متخصصان بیهوشی به طور معمول کارشان را انجام می دهند و تعداد اندکی هستند که ممکن است در برخی بیمارستان ها برخی عمل های غیر اورژانسی را انجام نداده باشند.

جان بابایی در پاسخ به این پرسش که آیا این متخصصان مرتکب خلاف شده اند، توضیح داد: به هر حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) موظف است که نگذارد کار مردم بر زمین بماند و باید مشکل مردم را حل کند، دلیلی ندارد وقتی که تعرفه مورد اعتراض است، کار مردم عقب بیفتد، این دو مقوله جداست اگر به تعرفه اعتراض دارند می توانند از راه قانونی اعتراض کنند اما اینکه کار مردم را انجام ندهند، پسندیده نیست.

معاون وزیر بهداشت گفت: برخورد آنچنانی با این افراد صورت نگرفته است، وزارت بهداشت برخورد خاصی نمی کند، راه قانونی برخورد با این افراد جای دیگری است البته اگر یک موقع یک مریض به خاطر این کارها آسیب ببیند، از راه قانونی برخورد می شود، وزارت بهداشت هم برخورد می کند. اما اینکه بگوییم هر کس اعتراض کند با او برخورد می کنیم، چنین چیزی نیست.

هیات دولت در مصوبه ای که اواخر خرداد 96 بر اساس پیشنهادهای شورای عالی بیمه مصوب شد، میزان رشد فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع(Referral system)، پنج درصد تعیین کرد.

علاوه بر این تعرفه برخی خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی حدود 25 درصد کاهش یافت.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: