کد خبر: ۱۷۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا سال ۹۷ تمدید شده و تعداد آن نیز محدود است، در سال ۹۷ نیز اعتبار دارند؛ البته ممکن است با صدور کارت ملی هوشمند اعتبار آنها نیز ساقط شود
شفاآنلاین>اجتماعی> سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور آخرین مهلت ثبت‌نام کارت‌های ملی هوشمند را تا پایان اسفند ۹۶ اعلام کرد و با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام کارت‌های ملی هوشمند۳۱ هزار تومان است، گفت: درباره تأمین هزینه کارت‌های ملی هوشمند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مذاکره کرده‌ایم.

به گزارش شفاآنلاین، سیف‌الله ابوترابی ، با بیان اینکه تا کنون حدود ۹۹درصد از افراد واجد شرایط در کشور کارت ملی قدیم را دریافت‌کرده‌اند و حدود یک درصد باقی مانده نیز کسانی هستند که با سیستم‌های اداری کاری‌ ندارند، گفت:تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۲۹ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۰۲ نفر پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند(Smart) را  انجام داده اند که بیش از ۲۷ میلیون و ۶۲۰هزار نفر آنان در خواست خود را تکمیل  و حدود ۲۷ میلیون کارت نیز صادر شده است. از این تعداد ۲۴ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در پشت کارت‌های ملی تاریخ اعتبار متعددی وجود دارد و این تاریخ اعتبار نیز در چندین مرحله تمدید شده است. بنابراین کلیه کارت‌هایی که تاریخ اعتبارشان قبل از۲۹ اسفند ۹۶ است، عملا از اول فروردین سال ۹۷ فاقد اعتبار هستند و افراد نیز بایستی تا پایان اسفند ۹۶ برای ثبت‌نام کارت‌ملی هوشمند اقدام‌ کنند و با گرفتن رسید کارت ملی هوشمند تا اخذ کارت از این رسید برای اقدامات اداری خود استفاده کنند.

سخنگوی ثبت احوال اظهار کرد: کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا سال ۹۷ تمدید شده و تعداد آن نیز محدود است، در سال ۹۷ نیز اعتبار دارند؛ البته ممکن است با صدور کارت ملی هوشمند اعتبار آنها نیز ساقط شود.

سخنگوی سازمان(Organization) ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه با بالا بردن ظرفیت ثبت‌نام و صدور کارت‌های ملی هوشمند می‌توانیم ماهانه ۲ و نیم میلیون کارت ملی هوشمند صادر کنیم، گفت: برای افرادی که معلولیت یا محدودیت حرکتی دارند و نمی توانند برای ثبت‌نام مراجعه کنند در نشستی با پست و پیشخوان، ایستگاه‌های سیار را برای جمع آوری درخواست مردم در بیش از 200 نقطه پیش بینی کرده‌ایم که حدود ۱۲هزار و ۳۴۹ ایستگاه کاری در ساعات مختلف فعالیت‌ می‌کنند و روزانه می‌توانیم ۱۳۵ هزار درخواست از مردم دریافت کنیم.

به گفته وی، تقریبا تا پایان شهریور سال ۹۶ نیمی از جمعیت واجد شرایط  استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان شمالی، کردستان، اردبیل، مازندران، گلستان، فارس، قزوین، خوزستان، البرز و گیلان درخواست کارت ملی هوشمند داده‌اند.

ابوترابی در ادامه تصریح کرد: هزینه ثبت‌نام کارت‌های ملی هوشمند ۳۱ هزار تومان است که حدود ۲۰ هزار تومان آن به خزانه دولت واریز می‌شود و ۱۱ هزار تومان دیگر نیز حداکثر هزینه دریافتی بابت  پست و عکس است. در حقیقت این هزینه ۲۰ هزار تومان به منظور تأمین بدنه کارت است زیرا این کارت‌ها تولید داخلی نیستند؛ البته در حال انجام اقداماتی برای داخلی کردن تولید این کارت‌ها نیز هستیم و اگر به تولید داخل برسد قیمت آن افزایش نخواهد یافت. همچنین با مدیران کمیته امداد و بهزیستی استان‌ها نیز درباره تأمین هزینه کارت‌های ملی افراد تحت پوشش خود صحبت‌هایی شده است که قرار است در این زمینه اقداماتی را انجام دهند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: اداره ثبت احوال در تمام مراکز شهرستان‌های کشور مستقر است و بر حسب مورد در دفاتر نمایندگی در مراکز بخش‌ها نیزارائه خدمت می دهند.همچنین ۳۵ هزار نفر به عنوان ثبت یار، رابط مردم روستاها با ادارات ثبت احوال هستند و در حال حاضر در ۸۲۳ نقطه اعم از اداره ثبت احوال یا نمایندگی، بیمارستان یا آرامستان ثبت‌یار ها حضور دارند ودر ۹۷۷ دفتر پیشخوان و دفتر ICT روستایی هم برای رفاه حال  هموطنان عزیز خدماتی ارائه می شود.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره ارائه خدمات الکترونیکی ثبت احوال به شهروندان افزود: خدمات الکترونیکی ثبت احوال انتخاب و مشاوره نام، درخواست کارت هوشمند ملی، رهگیری کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی به صورت دوسویه الکترونیکی وصدور گواهینامه مختلف به صورت یک سویه الکترونیکی انجام شده و همچنین کلیه خدمات ثبت احوال نیز با اتکا به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت سکونت محور ارائه می شود. به عبارت دیگر هر ایرانی در هرجایی که ساکن باشد خدمات ثبت احوال به آن فرد ارائه می‌شود.
برچسب ها: سازمان ، هوشمند ، کارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: