کد خبر: ۱۶۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 12
بسیاری از تومورهای پروستات یا به آهستگی رشد کرده و یا اصلا رشد نمی‌کنند، در این صورت آنقدر زیان‌بار نیستند که نیازی به درمان داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: اصولا تمام افرادی که تا ۵ سال از ابتلا به بیماری سرطان پروستات، بیماری‌شان تشخیص داده می‌شود می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

به گزارش شفا آنلاین،فرشید اربابی، متخصص کلینیکال آنکولوژی در خصوص نکاتی که شانس بهبود افراد مبتلا به سرطان پروستات(Prostate Cancer) را افزایش می‌دهد اظهار داشت: بسیاری از تومورهای پروستات یا به آهستگی رشد کرده و یا اصلا رشد نمی‌کنند، در این صورت آنقدر زیان‌بار نیستند که نیازی به درمان داشته باشد. مردان زیادی با این نوع از تومورها سال‌ها بدون هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه می‌دهند و مرگ آنها اغلب در اثر مسئله ای غیر از سرطان‌شان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هنگامی‌که سرطان پخش شده‌ باشد (سرطان متاستاتیک)، درمان آن بسیار مشکل‌تر می‌شود. درصد پایینی از سرطان‌های پروستات می‌توانند به سرعت به نقاط دیگر بدن منتقل شوند. در این صورت، تنها 28 درصد مردان، 5 سال پس از تشخیص بیماری‌شان قادر به ادامه حیات هستند. اما خبر خوش این است که معمولا پزشکان اکثر سرطان‌های پروستات را در مراحل اولیه و پیش از گسترش آنها، متوقف می‌کنند.

اربابی در خصوص روش‌های درمان سرطان پروستات توضیح داد: آزمایش خونی به نام «PSA» یکی از روش های درمانی است، که مربوط به پروتئینی است که در اغلب مردان مبتلا به سرطان پروستات بالاتر است.

وی گفت: سطح «PSA» می‌تواند به دلایلی غیر از سرطان پروستات نیز بیشتر شود، بنابراین برخی از متخصصان می‌گویند مردانی که در معرض خطر بیشتر این بیماری قرار ندارند، نبایستی مورد این آزمایش قرار گیرند.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی(oncology) در مورد اینکه آیا بیماران به انجام آزمایش دارند یا خیر گفت: بهتر است این افراد با پزشک خود مشورت کنند. در صورتی که متوجه هر نوع مشکلی مانند اختلال در ادرار، یا وجود خون در ادرار شدید، بهتر است پزشک از این اختلال مطلع شود به دلیل اینکه این‌ علایم می‌تواند نشانه‌های سرطان یا مشکلات دیگری در پروستات باشند.

وی در پایان گفت: اصولا تمام افرادی که تا 5 سال از ابتلا به بیماری سرطان پروستات بیماری‌شان تشخیص داده می‌شود می‌توانند 100٪ به حیات خود ادامه دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: