کد خبر: ۱۶۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 11
طبق تصمیم اعضای کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق، قرار است تا زوجین در 4 محور بهداشتی، حقوقی، روانشناختی و جنسی آموزش های کیفی لازم ببینند تا بتوانند با مواجهه با مسایل مختلف در دوران زندگی مهارت کافی برای حل مساله را پیدا کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از آموزش اجباری زوجین حین عقد خبر داد و گفت: با اجرای مرحله اول طرح ملی آموزش های هنگام ازدواج، از این پس زوجین شش ساعت تحت آموزش کیفی حین عقد قرار می گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، زهرا آیت الهی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: پیش از این زوجین هنگام انجام آزمایشات ویژه ازدواج(Marriage)، تنها به مدت دو ساعت در مراکز بهداشت و درمان تحت آموزش های بهداشتی قرار می گرفتند که طبق مصوبه کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد این آموزش ها در 4 بخش مختلف مورد نیاز جوانان، به 6 ساعت ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه این طرح تا سال 2014 و پایان برنامه ششم توسعه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: طبق مصوبه کارگروه یاد شده، قرار است که این طرح از روز شنبه 22 مهرماه دراستان تهران و البرز به اجرا درآید.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش زوجین حین عقد از سال 97 در 10 استان درگیر با ستاد اجرایی کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق(Divorce) اجرایی خواهد شد و پس از آن به دیگر استان های کشور تسری خواهد یافت.

آیت الهی اظهارکرد: طبق تصمیم اعضای کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق، قرار است تا زوجین در 4 محور بهداشتی، حقوقی، روانشناختی و جنسی آموزش های کیفی لازم ببینند تا بتوانند با مواجهه با مسایل مختلف در دوران زندگی مهارت کافی برای حل مساله را پیدا کنند.

رئیس کمیته علمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: علاوه براین تاکید شده تا آموزش های لازم در زمینه اخلاق در خانواده(Family) براساس موازین اخلاقی و دینی به زوجین جوان آموزش داده شود تا این امر به تحکیم روابط زوجین و خانواده نیز کمک کند.

وی درادامه به آگاهی زوجین به حقوقشان در حد معقول و لازم اشاره کرد وافزود: لازم است تا زوجین همگام با آشنایی با حقوقشان در حد لازم به وظایف خود در قبال همسران آگاه شوند و موازین اخلاقی همسران را فرا گیرند .

آیت الهی همچنین آموزش های روانشناسانه به جوانان در حین ازدواج را مورد تاکید قرار داد و گفت: این آموزش ها به آنها کمک می کند تا راحت تر به حل مساله و کنترل هیجانات خود فائق آیند. همچین بتوانند روابط بهتری را با خانواده همسران خود برقرار کنند.

این مسئول درباره مدرسین این کارگاههای آموزشی گفت: آموزش های مربوطه توسط کارشناسان متاهل خبره در رشته های روانشناسی و مشاوره و نیز روحانیون حوزوی ارائه می شود.

وی ادامه داد: مربیان در کارگاههای آموزشی که در روزهای 22 و 24 مهرماه برگزار خواهد شد، آموزش های لازم را در این زمینه فرا می گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که این آموزش ها سبب ترغیب زوجین برای دریافت مشاوره و آموزش پس از ازدواج شود و آنان بتوانند با آموزش مهارت های لازم مسایل خود را بخوبی حل و فصل کنند.
آیت الهی گفت: در صورت فراهم شدن بستر لازم این آموزش ها افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، خانواده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: