کد خبر: ۱۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 11
سال گذشته رباتی به نام Emma برای ماساژ درمانی ساخته شد و تحت آزمایش های بالینی قرار گرفت
شفا آنلاین>سلامت>بتازگی ربات‌های درمانگر برای ارایه خدمات ماساژ درمانی وارد کلینیک‌های سنگاپور شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، سال گذشته رباتی به نام Emma برای ماساژ درمانی ساخته شد و تحت آزمایش های بالینی قرار گرفت. بتازگی دو نسل بعدی این ربات به نام Emma 3.0 برای ماساژ درمانی وارد کلینیک‌های سنگاپور شده است. این ربات(robot) که توسط یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی Nanyang در سنگاپور ساخته شده به عنوان جایگزین درمانگر انسان درنظرگرفته نمی‌شود؛ بلکه با توجه به افزایش جمعیت مسن می‌تواند درکنار نیروی انسانی خدمت کند. بیمار با استفاده از این ربات می‌توان مدت زمانی بیشتری ماساژ دریافت کند و دیگر نگران خستگی دستان درمانگر نباشد.

این ربات نسبت به نسل‌های قبلی حجم کمتری دارد و طیف گسترده‌تری از مدل های ماساژ را ارایه می‌دهد. به علاوه با استفاده از حسگرهای مختلف، میزان سختی عضلات و تاندون‌ها اندازه‌گیری می شود. از طرفی با استفاده از سیستم هوش مصنوعی(Artificial intelligence)، مقدار فشار مطلوب اعمال می شود.

 فشار لازم توسط بازوی روبات انجام می‌شود. این بازو مجهز به دو قطعه سیلیکونی است که کف دست و انگشتان درمانگر را شبیه‌سازی می‌کند. داوطلبان، ماساژ توسط این دستگاه را غیر قابل تشخیص از درمانگر انسانی توصیف کرده اند و ماساژ پشت و زانو توسط ربات را حرفه‌ای می‌دانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: