کد خبر: ۱۶۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 13
می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک و مثبت به خودتان کمک کنید تا دوباره از زندگی لذت ببرید. کمی سالم‌تر غذا بخورید، اندکی بیشتر ورزش کنید یا مثلا به چند عادت ساده کارآمد روی بیاورید تا حس‌و‌حال خوشایندتری پیدا کنید.
شفا آنلاین:آیا احساس می‌کنید دیگر هیچ چیزی در زندگی برایتان جذابیت ندارد؟ کم نیستند افرادی که یک زمانی تصور می‌کردند اگر در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنند، مابقی زندگی به کامشان خواهد بود، حال آنکه وقتی به این هدف دست یافتند، از شور و هیجانی که انتظارش را داشتند خبری نبود.
 
به گزارش شفا آنلاین:اما چرا گاهی رضایت از زندگی <Life satisfaction>به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود و دیگر حاضر نیستیم برای اهدافمان از جان و دل مایه بگذاریم؟ واقعیت این است که نمی‌توان یک جواب سرراست به این سوال داد، با این حال امیدواریم راهکارهایی که در ادامه برایتان آماده کرده‌ایم، در جهت افزایش رضایت از زندگی به کارتان بیایند تا بتوانید باانگیزه و انرژی بیشتر به مسیرتان در زندگی ادامه دهید.
 
 راهکارهایی برای افزایش رضایت از زندگی

تغییرات کوچک ایجاد کنید:
 
می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک و مثبت به خودتان کمک کنید تا دوباره از زندگی لذت ببرید. کمی سالم‌تر غذا بخورید، اندکی بیشتر ورزش کنید یا مثلا به چند عادت ساده کارآمد روی بیاورید تا حس‌و‌حال خوشایندتری پیدا کنید. برای ایجاد چنین تغییراتی مطمئنا به قدری انگیزه نیاز دارید، اما نه انگیزه خیلی خیلی زیاد. فقط باید دست به کار شوید. همین که شروع کنید و یک حرکتی از خودتان نشان دهید کافی است تا نیرو بگیرید. با این راهکار خیلی زود خودتان را در مسیری خواهید یافت که در هر قدمش یک تغییر مثبت انتظارتان را می‌کشد.

افکار منفی را از خودتان دور کنید:
 
افکار منفی مانع رضایت از زندگی می‌شوند. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مدام منفی‌بافی کنید، اما باز هم از زندگی نهایت لذت را ببرید. آیا قصد دارید به منفی‌بافی ادامه دهید یا اینکه به زندگی عشق بورزید. خلاصه اینکه انتخاب با خودتان است. باید هوشیار باشید و هر وقت افکار منفی به سراغتان آمدند، این افکار مخرب را دور بیندازید و افکار مثبت را جایگزین‌شان کنید.

ورزش کنید:
 
عده زیادی از مردم هیچ علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند، اما واقعا نباید از فواید ورزش غافل شد. ورزش یک فعالیت سرگرم‌کننده شادی‌آور است که باعث می‌شود علاوه بر احساس سلامتی و انرژی، دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کنید. اگر اهل ورزش کردن نیستید، می‌توانید با روزی ۱۰ دقیقه حرکات ساده ورزشی شروع کنید تا ببینید چه قدر زندگی‌تان پُرانرژی‌تر خواهد شد.

نیمه پُر لیوان را ببینید:
 
هر اتفاقی که در زندگی می‌افتد، یک وجه مثبت نیز دارد. اگر بتوانید این وجه مثبت را ببینید، دیگر شاکی نخواهید بود. آیا اینترنت منزلتان قطع شده است؟ اشکالی ندارد، در عوض می‌توانید با همسر و فرزندانتان وقت بگذرانید و از جمع خانوادگی‌تان لذت ببرید. آیا دختر کوچکتان سعی دارد اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را با جاروجنجال از دست برادر کوچک‌ترش دربیاورد؟ باز هم جای نگرانی نیست، چرا که می‌توانید با استفاده از این فرصت فوق‌العاده به فرزند دلبندتان یاد بدهید چگونه اسباب‌بازی‌هایش را با برادرش شریک شود.

قدر عزیزانتان را بدانید:
 
برای بودن با عزیزانتان وقت بگذارید تا لذت بیشتری از زندگی ببرید. مثلا با یکدیگر کتاب بخوانید، فیلم تماشا کنید، غذا بخورید، پیاده‌روی بروید. قدر عزیزانتان را بدانید و برای اینکه در کنارشان باشید، از هیچ فرصتی دریغ نکنید. اگر خیلی وقت است به خانواده و دوستانتان سر نزده‌اید، همین امروز سراغشان را بگیرید. اگر امروز فرصت ملاقاتشان را ندارید، حداقل یک پیام محبت‌آمیز برایشان بفرستید یا اصلا تلفن بزنید.

علایقتان را دنبال کنید:
 
آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از دنبال کردن علایقتان می‌ترسید و انجام دادن‌شان را مدام به تعویق می‌اندازید؟ آیا عاشق نویسندگی هستید و هنوز هیچ قدمی در این زمینه برنداشته‌اید؟ فرقی نمی‌کند به چه فعالیتی علاقه دارید، فقط باید علاقه‌تان را هرچه هست با انرژی دنبال کنید. اگر علاقه خود را نمی‌شناسید، باید مدتی وقت بگذارید و با جست‌وجو و امتحان کردن فعالیت‌های جدید به فعالیت مورد علاقه‌‌تان پی ببرید. مطمئن باشید وقت گذاشتن برای این کار، ارزشش را دارد.

با افراد باانگیزه کار کنید:
 
کار کردن با افراد بی‌انگیزه و کم‌حوصله‌ای که عادت به منفی‌بافی دارند، می‌تواند روی طرز نگرشتان نسبت به زندگی تاثیر نامطلوب بگذارد. اما اگر با افرادی کار کنید که وظایفشان را پُرانرژی و با‌انگیزه انجام می‌دهند، خودتان نیز مانند این افراد از احساس شور و هیجان لبریز خواهید شد. پس اگر در انتخاب شرکای کاری خود آزادی عمل دارید، حتما همکارانی را جست‌وجو کنید که در انجام وظایفشان از روحیات مثبت برخوردار باشند.

از بازخوردهای دیگران بهره ببرید:
 
از خانواده، دوستان، همکاران و در مجموع اطرافیان بخواهید که نظرشان را در مورد شما بگویند. اگر بازخورد منفی اما سازنده دریافت کردید، سعی کنید از انتقادات آنها برای اصلاح قدم‌هایی که برمی‌دارید، کمک بگیرید. اگر هم بازخوردهای مثبت دریافت کردید، سپاسگزار باشید.

به خودتان استراحت دهید:‌
 
شاید گاهی اوقات احساس کنید که همه انرژی بدنتان تخلیه شده است و دیگر به هیچ کاری رغبت ندارید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود اگر فرصتش را دارید، کمی به خودتان استراحت بدهید و مدتی از مکان همیشگی و روال روزمره فاصله بگیرید. مثلا به طبیعت‌گردی بروید و زیبایی‌های اطرافتان را ببینید، نقاشی بکشید، استراحت کنید یا اصلا هیچ کاری انجام ندهید. بعد از اینکه دوره فراغتتان تمام شد، خواهید دید که چقدر همه‌چیز برایتان دلچسب‌تر شده است و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کرده‌اید.

به دیگران کمک کنید:
 
تا جایی که از دست‌تان برمی‌آید به دیگران کمک کنید. حتی یک کمک کوچک می‌تواند سازنده و موثر باشد. به دنبال راهکاری باشید تا برای افرادی که دوست‌شان دارید کاری انجام دهید که خوشحال‌شان کند. همچنین خیلی عالی است اگر در اوقات فراغتتان به طور داوطلبانه در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت کنید. مطمئن باشید که زندگی‌تان با کمک کردن به دیگران خیلی جذاب‌تر خواهد شد.آرمان

برچسب ها: جذابیت ، تغییرات ، انگیزه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: