کد خبر: ۱۶۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 10
تغییراتی که در تعرفه آزمایشگاه‌ها و رشته‌های بیهوشی ایجادشده، موجب نارضایتی بسیاری از متخصصان فعال در این رشته‌ها شده است، کما اینکه این هفته تعدادی از متخصصان بیهوشی در مقابل مجلس تجمع کرده بودند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موج نارضایتی میان متخصصان آزمایشگاه‌ها و پزشکان بیهوشی به دلیل وضعیت تعرفه‌ها را ناشی از اقدامات غیر کارشناسانه وزارت بهداشت دانست.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی با انتقاد نسبت به بی‌توجهی مسئولان بخش اجرایی نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادی آزمایشگاه‌ها و متخصصان بیهوشی گفت: تغییراتی که در تعرفه آزمایشگاه‌ها و رشته‌های بیهوشی(Anesthesia) ایجادشده، موجب نارضایتی بسیاری از متخصصان فعال در این رشته‌ها شده است، کما اینکه این هفته تعدادی از متخصصان بیهوشی در مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه مسلم است وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان باید برای این نوع تصمیم‌گیری‌ها، حواشی را نیز پیش‌بینی کند، هرچند که در شرایط کنونی با کمبود منابع مواجه هستیم، اما نمی‌توان برای تامین منابع، جامعه‌ای را ملتهب کرد، به ویژه وقتی جامعه نخبگان کشور مخاطب این تصمیم قرار گرفته و از بابت آن ابراز نگرانی داشته باشند، تاجایی که شاهد حضور اعتراضی آنها در کف خیابان‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است وزارت بهداشت و درمان، اقدامات کارشناسی شده‌تری را انجام داده و در تصمیم‌گیری‌ها از نقطه نظرات صاحب نظران و کارشناسان نیز بهره‌مند شود.

قربانی با اشاره به وضعیت تعرفه آزمایشگاه‌ها و رشته‌های بیهوشی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، افزایش تعرفه در بخش علوم آزمایشگاهی(Laboratory sciences) و بیهوشی به گونه‌ای ایجاد شد، که بسیاری از کارشناسان تغییرات اعمال‌ شده را غیرکارشناسانه دانستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مسئولان وزارت بهداشت و درمان برای پاسخ به مطالباتی که در این بخش وجود دارد، قطعا باید قشر مخاطب را با بیانی تخصصی توجیه کنند، ضمن اینکه به این نکته هم توجه داشته باشند که نمی‌توان پشت درب‌های بسته تعرفه‌ها را تغییر داد و نسبت به مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، بی‌تفاوت بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون مسئولان سازمان‌های بیمه و وزارت بهداشت و درمان، باید طی نشستی این مشکل را برطرف سازند، ضمن اینکه ما هم در مجلس به جامعه متخصصان بیهوشی قول داده‌ایم، تا در هفته‌های آتی نشستی با مسئولان وزارت بهداشت و درمان داشته باشیم، و این قضیه را حل کنیم، بنابراین امیدوارم با پیگیری بتوانیم اقدام موثری برای آنها انجام دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: