کد خبر: ۱۶۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
دانشجویان باید در دانشگاه‌ در کنار علم آموزی مهارت نیز پیدا کنند. چرا که تئوری صرف در علم به درد نمی‌خورد. متاسفانه این وضعیت در دانشگاه‌ها رعایت نمی شود و پژوهش‌های تولید شده مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کند
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس مجلس شورای اسلام با تاکید بر اینکه ادغام آموزش پزشکی با آموزش عالی امری غلط است، گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی به دلیل آموزش‌های همراه با مهارت بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند؛ اگر چه تفکیک این حوزه از آموزش عالی(Higher Education) از ابتدا غلط بود اما ادغام در شرایط فعلی امری غلط تر است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر پزشکیان در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت :تمام مشکلاتی که در سیستم و جامعه گرفتار آن هستیم و بارها نادیده گرفته ایم از این نشات می‌گیرد که حرکت ما بر مبنای علم نیست. چراکه اگر علم باشد بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات در جامعه حل می شود و کسانی که می‌دانند و می‌تواننند درکنار مهارتی که دارند می‌توانند چالش‌های موجود در کشور را رفع نمایند

 وی در ادامه تصریح کرد: چرا در کشور باید وضعیت ما به گونه ای باشد که فارغ التحصلان باید دنبال کار بگردند و نتوانند کسب و کاری را راه‌اندازی کنند. در واقع اگر دانشگاه‌های ما در کنار علم آموزی کاربردی و مهارت محور نیز باشند و آنچه که تولید می‌کنند بر اساس نیاز جامعه باشد مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

پزشکیان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر تولیدات ما در دانشگاه‌ها بر اساس نیازهای جامعه نیست. در واقع با توجه به اساتید و عالمانی که در کشور وجود دارند ما نباید مشکلی برای چاره اندیشی و رفع مشکلات مستاصل باشیم. مگر می‌شود در جامعه علم باشد ولی چالش‌ها راهکار نداشته باشند.

دکتر پزشکیان با تاکید بر اینکه درجامعه ما به علم و کاربردی بودن آن احترام گذاشته نمی‌شود، گفت: دانشجویان باید در دانشگاه‌ در کنار علم آموزی مهارت نیز پیدا کنند. چرا که تئوری صرف در علم به درد نمی‌خورد. متاسفانه این وضعیت در دانشگاه‌ها رعایت نمی شود و پژوهش‌های تولید شده مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ادغام آموزش عالی با آموزش پزشکی(medical education) اقدامی غلط است، گفت: جدا کردن این دو عرصه از همان ابتدا اشتباه بود اما ادغام مجدد آن امری غلط‌تر است.  چرا که فارغ‌التحصیلان آموزش پزشکی آموزش و مهارت نیز یاد می‌گیرند و بعد فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه 90 درصد تحقیقات در کشور خاک می‌خورند، گفت: متاسفانه هزینه‌های هنگفتی برای تحقیقات خرج می شود اما تحقیقاتی که انجام می‌شوند خاک می‌خورند و نمی‌توانند مشکلی از مشکلات را حل کنند بنابر این مقاله‌ای که در ISI چاپ شود و بدون کاربرد باشد افتخار نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: