کد خبر: ۱۶۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
به رغم گذشت دو ماه از آغاز بکار دولت دوازدهم و انتصاب های جدیدی که در وزارت بهداشت صورت گرفته است، اما هنوز تکلیف معاونت پرستاری مشخص نشده و این بلاتکلیفی در انتصاب معاون جدید پرستاری، با حاشیه ها و شایعاتی همراه بوده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل خانه پرستار با اشاره به معرفی نشدن معاون جدید پرستاری از سوی وزیر بهداشت، گفت: فردی که انتخاب می شود، باید سابقه اجرایی در بالین داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم اظهارداشت: به رغم گذشت دو ماه از آغاز بکار دولت دوازدهم و انتصاب های جدیدی که در وزارت بهداشت(Ministry of Health) صورت گرفته است، اما هنوز تکلیف معاونت پرستاری مشخص نشده و این بلاتکلیفی در انتصاب معاون جدید پرستاری، با حاشیه ها و شایعاتی همراه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در انتخاب معاون پرستاری می بایست به سوابق اجرایی و مدیریتی توجه شود، تصریح کرد: معاون پرستاری باید از جنس بالین باشد تا بتواند برای رفع دغدغه ها و حل مشکلات این حوزه، راهکارهایی ارائه بدهد.

شریفی مقدم ادامه داد: فردی که به عنوان معاون پرستاری انتخاب می شود، باید از جنس بالین باشد، چون هدف و رسالت اصلی در حوزه پرستاری، برداشتن موانع پیش رو برای ارائه خدمات با کیفیت پرستاری به مردم و بیماران است.

دبیرکل خانه پرستار از جامعه پرستاری(Nursing society) به عنوان صاحب نظرترین گروه در بیمارستان ها نام برد و افزود: پرستاران در خط اول ارائه خدمت به بیماران قرار دارند و از همین رو، بیش از سایر گروه ها با مشکلات مردم و بیماران آشنا هستند.

وی گفت: اگر معاون پرستاری از جنس بالین نباشد، درک مناسبی از مشکلات این حوزه نخواهد داشت و در نتیجه ، چالش های حوزه پرستاری بر جا خواهد ماند.

شریفی مقدم با اشاره به وجود ۱۴ هزار مدیر پرستاری که در وزارت بهداشت وجود دارد، تاکید کرد: اگر این تعداد مدیر پرستاری داریم، چرا نباید فردی از بالین که سابقه اجرایی هم داشته باشد، به عنوان معاون پرستاری منصوب نشود.

وی افزود: با انتخاب فردی اجرایی با سابقه بالین، دغدغه های مردم در حوزه سلامت به آسانی قابل شناسایی و حل شدن است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: