کد خبر: ۱۶۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 10
اگر شخصی بنابر دلایلی مانند تولد یا آسیب و …. دچار عدم تناسب گوش شود می تواند اقدام به جراحی کند البته نباید فراموش کنید که هر چه سن شخص زیادتر شود این موضوع بیشتر در ظاهر او تاثیر پذیر خواهد بود

شفا آنلاین:عده ی از افراد می خواهند به هر دلیلی اقدام به جراحی زیبای گوش یا عمل اتوپلاستی می نمایند. یکی از عمل های جراحی زیبایی که سبب می شود گوش به هر دلیلی که دچار تناقص شده ، به تناسب برسد عمل زیبای گوش<The beautiful act of the ear> است .

به گزارش شفا آنلاین:اگر شخصی بنابر دلایلی مانند تولد یا آسیب و …. دچار عدم تناسب گوش شود می تواند اقدام به جراحی کند البته نباید فراموش کنید که هر چه سن شخص زیادتر شود این موضوع بیشتر در ظاهر او تاثیر پذیر خواهد بود
.

البته هدف از جراحی گوش باید ایجاد ظاهری طبیعی برای گوش و همچنین ایجاد تناسب و تعادل در صورت و گوش ها می شود .

اگر شما یا کودکانتان هم به هر دلیلی که شامل بدشکلی ، آسیب دیدگی ، برآمدگی بیش از حد گوش می باشد از این موضوع ناراحت و آزرده خاطر هستید می توانید به سراغ جراحی زیبای بروید و برای همیشه با ظاهر بد شکل آن خداحافظی کنید.

عمل جراحی زیبای گوش بیشتر برای چه مواردی استفاده می گردد؟

– بزرگسالانی که پیش تر عمل جراحی زیبایی انجام داده اند و از نتیجه ناراضی می باشند
– بیماری نادری به اسم میکروتیا وجود دارد که فرد دچار گوش های بسیار بزرگی می شود
– گوش ها در برخی موارد ممکن است دچار بر امدگی بیش از حد باشند و همچنین زاویه ها نیز متغییر است که البته ممکن است یک گوش یا هر دو باشد .
– در قسمت فوق چندین مورد را بیان کرده‌ایم که آنها نیاز به جراحی زیبای گوش داشته‌اند .

اگر بخواهیم از جراحی زیبایی گوش برای کودکان استفاده کنیم چه شرایطی باید وجود داشته باشد
– کودک باید قادر باشد که به دستورات پزشکی عمل کند و همچنین همکاری لازم را با کادر پزشکی داشته باشد.
– کودک قادر به بیان احساسات خود باشد و در زمان بحث جراحی ناراضی نباشد و همچنین از والدین و پزشک گله مند نباشد.
– معمولا لازم است کودک ۵ سال را داشته باشد که برای جراحی غضروف گوش به اندازه لازم محکم شده باشد.
– بدون هیچ گونه بیماری تهدید کننده زندگی یا هیچ بیماری عفونتی گوش مزمن درمان نشده باشد .

اگر بخواهیم از جراحی زیبایی گوش برای نوجوانان استفاده کنیم چه شرایطی باید وجود داشته باشد

– نوجوانان اصلا نباید سیگاری باشد
– دید واقع گرایانه و مثبت و همچنین هدفی خاص برای عمل زیبای گوش داشته باشد .
– نوجوان نباید هیچ گونه بیماری تهدید کننده زندگی یا هیچ عارضه ی که سبب شود روند درمان آسیب ببیند را داشته باشد .
– برای عمل جراحی زیبایی آمادگی های لازم را داشته باشد
– این عمل یک موضوع شخصی است و شخص باید با توجه تمایل خود اقدام به عمل کند ؛ هیچ گاه نباید شخصی را برای اینکار مجبور کنیم و هر شخص بنا به صلاحیت خود اقدام به جراحی زیبایی گوش خود نماید.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

– قبل از اینکه شما بخواهید برای جراحی زیبایی گوش اقدام کنید باید مواردی را انجام بدهیم که این موارد شامل انجام آزمایش ها و معاینه های پزشکی، ترک سیگار تا مدت زمانی پیش از جراحی زیبایی، مصرف داروهای مشخص یا تنظیم مصرف داروهای فعلی، خودداری جدی از مصرف داروهای ضد التهابی و آسپرین و مکمل های گیاهی معین شده (زیرا این موارد ممکن است موجب بالا رفتن میزان خونریزی گردند)، می باشند .

پیش از اینکه شما بخواهید عمل جراحی را انجام دهید جراح پلاستیک با شما در مورد ناحیه عمل صحبت می کند و با توجه به نوع جراحی که قصد انجام آن را دارید این عمل در مرکز جراحی ، بیمارستان یا در مطب پزشک جراح صورت می گیرد.

بیهوشی

زمانی که عمل جراحی در حال انجام است به شما داروهای تزریق می شود که این داروها برای تسکین درد می باشد. پزشک جراح برای شما بهترین نوع بی هوشی را انتخاب می نماید . دقت کنید داروهای که تزریق می شود شامل داروهای بیهوشی موضوعی ، درون وریدی یا عمومی می باشد .

برش

زمانی که از بیرون زدگی گوش در جراحی زیبای صحبت می کنیم از روش های جراحی برای کاهش غضروف کونکال (عمیق ترین و بزرگترین فرورفتگی ناحیه خارجی گوش) و برای ایجاد یا افزایش تای مارپیچی دور گوش (این ناحیه دقیقا درون لبه گوش است) می باشد .

روش جراحی زیبایی گوش

در روش جراحی زیبایی گوش برش های صورت می گیرد که عموما این برش ها در سطح پشتی گوش هستند . زمانی که در ناحیه جلوی گوش نیاز باشد تا این برش ها صورت بگیرد ، در چین های گوش این برش ها را انجام می دهند تا آنها در دید نباشند به بیانی دیگر مشخص نباشد . بخیه های درونی غیرقابل تعویض برای ایجاد و محکم نمودن شکل جدید غضروف در ناحیه خود استفاده می گردند.

بستن زخم

برای اینکه برش ها بسته شوند از بخیه های بیرونی استفاده می نمایند . برای هر فردی بخیه زدن بخصوص می باشد و جراح باید در چنین مواردی به دقت مواظب باشد که اشتباه ساختاری دیگری از گوش را بخیه نزد و شکل گوش به ظاهری غیر طبیعی تبدیل نگردد.

بهبودی

شخص ممکن است پس از جراحی زیبایی گوش احساس ناراحتی را داشته باشد که این موضوع کاملا طبیعی می باشد و می توان در این مدت از داروهای مسکن استفاده کرد . اگر در زیر بانداژی که روی گوش است احساس خارش کردید اصلا نباید آن را تکان دهید نکته ی مهمی که در این رابطه وجود دارد تحت هیچ شرایطی این بانداژ نباید جدا شود یا جابه جا گردد . این امکان وجود دارد که در صورت جداشدن بانداژ برخی از اصلاحات از بین بروند و یا دوباره نیاز باشد جراحی صورت بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: