کد خبر: ۱۶۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 07
تعیین تکلیف سپرده های تعاونی افضل توس که با نظر شورای پول و اعتبار منحل و رسیدگی به حساب ها و مشتریان آن به بانک آینده موکول شده، از ابتدای مهر ماه آغاز شده است.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک آینده، در حالی تعیین تکلیف سپرده های تعاونی منحله افضل توس را آغاز کرده که انتظار می رود تا 25 مهر ماه و پایان یافتن مرحله نخست، 85 درصد از این حساب ها تعیین تکلیف شود.

به گزارش شفا آنلاین،تعیین تکلیف سپرده های تعاونی افضل توس که با نظر شورای پول و اعتبار منحل و رسیدگی به حساب ها و مشتریان آن به بانک آینده موکول شده، از ابتدای مهر ماه آغاز شده است.

هرچند طبق برنامه زمان بندی در مرحله نخست این کار، حساب هایی با موجودی کمتر از 30 میلیون ریال تعیین تکلیف می شوند اما برخی سپرده گذاران که مبالغ بیشتری در این تعاونی سپرده گذاری کرده بودند، در هفته گذشته با تجمع در مقابل شعب بانک آینده و یا تعاونی افضل توس خواهان رسیدگی سریعتر به دارایی های خود بودند.

این در حالی است که کار رسیدگی به حساب ها، دارایی ها و بدهی های این تعاونی و انتقال آن به بانک آینده زیر نظر مراجع ذیربط از جمله نهاد قضایی و بانک مرکزی در دست انجام است تا امور انحلال انجام شود و از این منظر بانک آینده تنها مجری تصمیم های هیات تسویه بوده و با تایید مراجع اقدام به انتشار فراخوان عمومی و پرداخت به سپرده ها می کند.
طبق آخرین آمار بانک آینده، تا 25 مهر ماه سال جاری 85 درصد سپرده گذاران و 88 درصد سپرده های تعاونی اعتبار افضل توس تعیین تکلیف خواهد شد؛ افضل توس بیش از 365 هزار سپرده گذار دارد که 312 هزار نفر در مرحله نخست تعیین تکلیف می شوند.

با اتمام مرحله نخست و با نظر مراجع ذیربط نوبت رسیدگی به سپرده هایی با ارقام بالاتر می رسد و آنگونه که بررسی های اولیه نشان می دهد، در میان حساب های تعاونی افضل توس برخلاف دیگر تعاونی های غیرمجاز منحل شده، سپرده هایی با مبالغ بالا بسیار اندک است که همین امر کار تسویه امور را برای دست اندرکاران تسهیل می کند.

عباس کمرئی مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسه های اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سپرده گذاران تعاونی های اعتباری در حال ساماندهی خواسته است که با توجه به زمانبر بودن فرآیند مدیریت دارایی و بدهی های این تعاونی ها، صبور باشند و به اطلاعیه مراجع رسمی توجه کنند.

کمرئی از سپرده گذاران خواست با حفظ آرامش، بانک آینده را که برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود وظیفه تعیین تکلیف سپرده‌های موسسه منحل شده افضل توس را به عهده گرفته است، یاری کنند.

وی افزود: بانک آینده همچون سایر بانک‌های رسمی کشور با صلابت به فعالیت خود ادامه می دهد و سپرده‌های مردمی در این بانک محفوظ است؛ بر این اساس سپرده‌گذاران به شایعات منتشر شده در رسانه‌های مجازی که بیشتر از خارج کشور مدیریت می‌شوند، توجه نکنند.

این مسئول بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت مدیریت دارایی ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس گفت: مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس با حدود هزار نفر کارمند و 217 شعبه به بانک آینده واگذار شده است.

کمرئی ادامه داد: انعقاد قرارداد واگذاری تمام امور و وکالت انتقال دارایی‌های این تعاونی به بانک آینده، بازرسی از عملیات و عملکرد شعب تعاونی، بررسی کیفیت تسهیلات اعطایی و سپرده‌ها، بررسی و کارشناسی و ارزیابی املاک تعاونی، حسابرسی از حساب‌ها و عملیات تعاونی از اقدامات در حال انجام توسط بانک آینده است.

برچسب ها: تعاونی ، بیمه ، بانک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: