کد خبر: ۱۶۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 07
استفاده از پاهای مصنوعی موجود در بازار علیرغم پیشرفت های به عمل آمده ممکن است هنوز هم برای افراد معلول دردناک باشد و به علت فشارها و دیگر مشکلات موجب بروز عفونت در افراد شود
شفا آنلاین>سلامت>اداره تحقیقات نیروهای دریایی ارتش آمریکا موفق به تولید نوعی پای مصنوعی شده که هم راحت تر قابل استفاده است و هم می توان از آن برای شناسایی موارد ابتلا به عفونت و همین طور فشار استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین، استفاده از پاهای مصنوعی موجود در بازار علیرغم پیشرفت های به عمل آمده ممکن است هنوز هم برای افراد معلول دردناک باشد و به علت فشارها و دیگر مشکلات موجب بروز عفونت(Infection) در افراد شود.

از همین رو، پژوهشگران پای مصنوعی هوشمند و راحت تری تولید کرده اند که سرهم کردن و باز کردن بخش های تشکیل دهنده آن به سادگی ممکن است و همچنین کنترل و نظارت بر عملکرد آن برای شناسایی موارد ابتلا به عفونت یا وارد آمدن فشار با استفاده از تعدادی حسگر صورت می گیرد.

میزان سازگاری این پای مصنوعی در تماس با دیگر اجزای باقی مانده بدن معلول(disabled) هم به طور آنی قابل کنترل است تا فشار زیاد باعث ضایعات بیشتر برای معلولان نشود. در تولید این اجزای مصنوعی از تیتانیوم هم استفاده شده و تعدادی حسگر زیستی نیز برای اندازه گیری دمای بدن، میزان pH و غیره در درون آن تعبیه شده است. انتقال این داده ها به تجهیزات پزشکی و الکترونیک به صورت بی سیم ممکن است. در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه از این پای مصنوعی تولید شده و زمان عرضه نسخه نهایی آن مشخص نیست.

برچسب ها: پای مصنوعی ، عفونت ، معلول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: